Suiker Afkickkliniek

Suiker Afkickkliniek

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DIABETES FONDS
Bureau
LEMZ
Jaar
2016
Paginanummer
273

Nominatie 2016

Doelstelling

Nederland is onbewust verslaafd aan suiker. Het Diabetes Fonds wil mensen hiervan bewust maken.

Doelgroep

De campagne richt zich op heel Nederland.

Concept

Suiker zit in veel producten verstopt en we worden continu verleid tot ongezonde keuzes. Om Nederland echt de ogen te openen, is een radicaal idee nodig: de eerste Suiker Afkickkliniek ter wereld. Iedereen kan in het centrum van Amsterdam, zonder afspraak en gratis terecht. De intake is een bodyscan die inzicht geeft in de schadelijkheid van te veel suiker. Je gaat naar buiten met persoonlijk advies om met veel minder suiker af te kunnen.

Media- en middelenstrategie

Een uitgekiende mediastrategie focust op PR en online. De campagne verspreidt zich razendsnel via headlines in alle relevante media. Totale PR-waarde 2,8 miljoen euro. Online video advertising en posts op eigen kanalen vullen het PR-bereik aan tot 18 miljoen. De campagne heeft grote impact op publiek en politiek én opende zelfs deuren om samen met de industrie te werken aan oplossingen voor minder suiker.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken