Succescampagne

Succescampagne

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
FNV Bondgenoten
Bureau
BVH Groep
Jaar
2006
Paginanummer
62

Nominatie 2006

Doelstelling

Als vakbonden in het nieuws komen, is de teneur van de berichtgeving veelal negatief. Vakbonden worden vooral geassocieerd met problemen. Er is weinig aandacht voor behaalde successen. Daardoor hebben veel mensen geen goed beeld van het ware nut van FNV Bondgenoten. Dit komt de aantrekkelijkheid van het lidmaatschap niet ten goede. De campagne wil hier tegenwicht aan bieden.

Doelgroep

Werknemers uit verschillende branches in de leeftijd van 20-45 jaar met opleidingsniveau VMBO/MBO+.

Concept

Laat zien dat er het afgelopen jaar op vele fronten grote successen zijn geboekt. Koppel hieraan de belofte dat FNV Bondgenoten zich het komende jaar wederom met passie zal inzetten voor de belangen van werknemers op het gebied van werk en inkomen. Roep mensen op om FNV Bondgenoten hierbij te steunen door lid te worden.

Media- en middelenstrategie

Gekozen is voor inzet rond de jaarwisseling, een periode waarin mensen open staan voor reflectie: terug en vooruit kijken. Met een televisiespot is aansluiting gevonden bij programma’s die hierop aansluiten: jaaroverzichten nieuwsjournaals en sportprogramma’s enz. Verder is de speciale oudejaarseditie van de Telegraaf (sterk verhoogde oplage) ingezet, alle klanten van Albert Heijn kregen een gratis krant. Passend in de tijd van het jaar zijn er wenskaarten (free cards) ingezet. Eigen bestuurders en kaderleden hebben diverse middelen (posters, kaarten) ter beschikking gekregen om in te zetten binnen de bedrijven waar ze actief zijn.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken