StukjeZon

ENECO / Dawn

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 182 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ENECO
Bureau
Dawn
Account
Mijntje Cuijpers, Sarah van der Steege
Copy
Mees Ubachs
Art
Sharon de Graaf
Strateeg
Kees Kalk
Opdrachtgever
Jolanda Ravenek, Tamara van Dalen, Willemijn van der Vliet
Film/Productiemaatschappij
Mr. Frank
Editor
Ambassadors
Muziek
Pharell Williams
RTV-producer
Ynske Postma
Illustraties
John Beckers
In samenwerking met
Mindshare, Blue Mango Interactive, The Social Club, Dept
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ENECO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Laat Nederland kennis maken met Eneco StukjeZon, een nieuwe laagdrempelige propositie die je laat profiteren van zonne-energie, zonder dat je zonnepanelen hoeft aan te schaffen.

Doelgroep

De 'geremd positieven' die wel willen verduurzamen, maar nog te veel drempels ervaren om echt mee te doen: geen geschikt dak, te veel gedoe of te duur.

Strategie/Concept

Met StukjeZon deel je als klant van Eneco mee in de opbrengst uit een zonnepark van Eneco. Een propositie die behoorlijk wat uitleg nodig heeft. We kiezen in de campagne dan ook bewust voor een andere insteek; de positieve emotie die Nederlanders bij de zon hebben. Want als de zon begint te schijnen, dan slaat het voorjaarsequivalent van de Elfstedenkoorts toe. Onze boodschap: ook dit StukjeZon van Eneco kan je niet laten liggen. Zo maken we duidelijk dat je zonder moeite kunt meedoen met de verduurzaming.

Media- en middelenstrategie

Een bottum up strategie, met een forse online saleslaag. Deze wordt aangejaagd via social, TV, out-of-home en online video. Alles leidt naar de website, waar we uitleg geven en je het kunt aanschaffen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen