Laat Nederland kennis maken met Eneco StukjeZon, een nieuwe laagdrempelige propositie die je laat profiteren van zonne-energie, zonder dat je zonnepanelen hoeft aan te schaffen.
De 'geremd positieven' die wel willen verduurzamen, maar nog te veel drempels ervaren om echt mee te doen: geen geschikt dak, te veel gedoe of te duur.
Met StukjeZon deel je als klant van Eneco mee in de opbrengst uit een zonnepark van Eneco. Een propositie die behoorlijk wat uitleg nodig heeft. We kiezen in de campagne dan ook bewust voor een andere insteek; de positieve emotie die Nederlanders bij de zon hebben. Want als de zon begint te schijnen, dan slaat het voorjaarsequivalent van de Elfstedenkoorts toe. Onze boodschap: ook dit StukjeZon van Eneco kan je niet laten liggen. Zo maken we duidelijk dat je zonder moeite kunt meedoen met de verduurzaming.
Een bottum up strategie, met een forse online saleslaag. Deze wordt aangejaagd via social, TV, out-of-home en online video. Alles leidt naar de website, waar we uitleg geven en je het kunt aanschaffen.