STTTRZ

Nederlanse Federatie Stotteren / Y&R Not Just Film, PR: Burson-Marsteller,

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 399 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Nederlanse Federatie Stotteren
Titel
Omgaan met stotteren
Bureau
Y&R Not Just Film, PR: Burson-Marsteller,
Opdrachtgever
Ton Kwakkel, Monique Hakkenes
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nederlanse Federatie Stotteren
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Y&R Not Just Film, PR: Burson-Marsteller,
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Jongeren aanzetten tot nadenken over hoe je omgaat met stotteren.

Doelgroep

Middelbare scholieren.

Strategie/Concept

Jongeren die stotteren, voelen zich niet zielig, maar wél vaak onbegrepen. Ze willen eigenlijk liefst zo min mogelijk aandacht voor het feit dat ze stotteren. In de Stotterweek werd een campagne gelanceerd waarbij stotterende jongeren zelf de onderwerpen mochten bepalen. In de campagne lichten stotteraars toe hoe het voelt als je stottert en hoe ze willen dat andere mensen die wél vloeiend praten met ze omgaan. Ze gaven tips hoe je “gewoon normaal kunt doen” over stotteren.

Media- en middelenstrategie

De campagne was internetgeoriënteerd, met de inzet van een eigen internetsite, waarbij filmpjes werden gelinked via You Tube, nieuwssites en jongerensites (weblogs). Daarbij werd een PR-offensief gevoerd, voorafgegaan door een publiciteitsstunt in Amsterdam. De campagne werd ondersteund met schoolposters en TVC-stoppers op jongerenmuziekzenders.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen