Streetwise verpleegkundigen

Streetwise verpleegkundigen

Categorie
Personeel
Adverteerder
JellinekMentrum, HVO-Querido
Bureau
C+R-Propaganda-Camp One
Jaar
2007
Paginanummer
448

Winnaar 2007

Doelstelling

Bewustzijn creëren bij verpleegkundigen dat er in Amsterdam een probleem is met een grote groep mensen die ernstig verslaafd zijn, een psychische stoornis hebben én bovendien dakloos zijn. Daarnaast moeten verpleegkundigen het gevoel krijgen dat zij iets aan deze problematiek kunnen doen door te solliciteren via de actiesite www.streetwiseverpleegkundigen.nl

Doelgroep

Verpleegkundigen (HBO-V, SPV) in Amsterdam en omstreken

Concept

Laat de problematiek zien op een manier die appelleert aan je ‘ideologische’ instellingen zonder het activerende element uit het oog te verliezen.

Media- en middelenstrategie

Traditionele wervingscampagnes in bijvoorbeeld het Zorg katern van dagbladen of vakbladen werken niet meer. Belangrijkste criterium bij de mediakeuze was dat de gekozen media ‘van de straat’ waren: wildplak posters en de Daklozenkrant. Om het bereik te vergroten werden overige Amsterdamse media ingeschakeld: Parool, Spits (editie Amsterdam) en AT5.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken