‘Stralend wit’ (Robijn doet de was bij…)

‘Stralend wit’ (Robijn doet de was bij…)

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Nederland
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2006
Paginanummer
266

Nominatie 2006

Doelstelling

Introductie van Robijn Stralend Wit; een nieuw wasmiddel voor alle witte was.

Doelgroep

Vrouwen met kinderen (gezin) die graag extra aandacht aan de was besteden zodat hun was mooi blijft.

Concept

Een nieuw segment aanboren voor Robijn - het kleurenwasmiddel - dat nu ook een wasmiddel voor alle witte was heeft. Rumour around the brand creëren. Met inzet van stylingexpert Leco wordt het nieuwe product binnen de huidige ‘Robijn doet de was bij...’-campagne geïntroduceerd. Inspelend op dé trend van de zomer 2006: ‘wit’. Vervolgens een follow-up met Yvon Jaspers. Zij vertelt en laat haar witte was-insights zien. Resultaat: Robijn Stralend Wit is lange tijd het meest gekochte vloeibare witwasmiddel in de markt, is de snelste groeier in datzelfde segment en weet zelfs (even) Ariel als marktleider te verdringen.

Media- en middelenstrategie

Snel brede awareness opbouwen voor de nieuwe boodschap; daarom belangrijke rol voor tv. Andere media als outdoor, om consument massaal op Robijn’s nieuwe wasmiddel te wijzen, specifieke print voor specifieke doelgroepen en een grootse samenwerking met de Bijenkorf zorgde voor een ‘Stralend Witte’ experience.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken