Stoppen met roken met hulp

STIVORO / Publicis

Bekijk deze campagne op pagina 420 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
STIVORO
Titel
Stoppen met roken
Bureau
Publicis
Account
Derk Schneemann, Martine de Kock
Copy
Katelijne Kenter, Arnout Robbe, Marcel Hartog
Art
Hans Bolleurs, Paul Wagemaker, Jeroen van Zwam
Strateeg
Gertjan Hafkamp, Mathijs Boonstra
Opdrachtgever
Grieto Zeeman, Marieke Wiebing, Naziha Tanoti
Film/Productiemaatschappij
First on Mars, Herman Poppelaars
Editor
Michael Horvers
Muziek
Kees Kroot, Steve Everitt, Vivaldi
RTV-producer
Manon Langelaar
Illustraties
Shoparound
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STIVORO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Achtergrond: De succeskans van een stoppoging is groter als rokers hulp gebruiken. Omdat in 2011 een combinatie van farmacologische en gedragsmatige ondersteuning wordt vergoed, stond de jaarlijkse 'stoppen met roken' campagne dit keer in het teken van stoppen met roken met hulp.Kennis: Bekend maken dat stoppen met roken met inschakeling van de juiste hulp bij stoppen wordt vergoed.Gedrag: Stimuleren van het gebruik van hulp bij stoppen met roken.

Doelgroep

Volwassen rokers (20 t/m 50 jaar) met de intentie om (ooit) te stoppen met roken. Met een accent op lager opgeleiden.

Strategie/Concept

Het campagne-idee is de substitutie van roken door stophulp. Herkenbare rookmomenten worden stophulpmomenten, een sigarettenautomaat wordt een stophulpautomaat.

Media- en middelenstrategie

TV is hoofdmedium omdat dit nog steeds het belangrijkste medium is om met name lager opgeleiden te bereiken. Welke combinaties van hulp er worden vergoed communiceren we met radio, waarbij we in 1 blok na iedere andere commercial weer een combinatie van vergoede hulp naar voren laten komen. De campagnesite geeft op een speelse toegankelijke wijze meer voorlichting over succesvolle hulpcombinaties die worden vergoed. Ieder hulpmiddel heeft online zijn eigen simpele animatiefilmpje met een duidelijke uitleg. De animatiefilmpjes en hulpmiddelen kunnen via social media vervolgens worden gedeeld. Het online concept is ook doorgevoerd in posters en flyers voor in o.a. wachtkamers bij huisartsen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen