Stop met zoeken en begin met kijken

Stop met zoeken en begin met kijken

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
FILM1
Bureau
SPI International B.V
Jaar
2021
Paginanummer
429

Doelstelling

Het vinden van een goede film op een video-on-demand service gaat vaak gepaard met eindeloos scrollen. 21% van de Nederlanders ervaart hierdoor keuzestress en 41% haakt regelmatig af aldus onderzoek Telecompaper. Deze awareness campagne moet Film1 neerzetten als beter alternatief.

Doelgroep

Nederlanders die graag goede films kijken.

Merkomschrijving

Film1 biedt altijd een goede film en een ontspannen ervaring dankzij vier lineaire reclamevrije themakanalen.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat meer dan 1 miljoen Nederlanders langer dan 30 minuten bezig is met het vinden van een goede film op on-demand diensten. De campagne kaart dit aan door te stellen dat het kiezen van een film niet zoveel tijd zou moeten kosten als tijdrovende activiteiten uit bekende Film1 films. Waar mogelijk voegt context extra relevantie aan de boodschap toe.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd afgetrapt met de publicatie van een onderzoek naar het zoekgedrag van filmkijkend Nederland. Vervolgens werd de campagne geladen met advertenties in print, outdoor, social en display. Verdere verdieping vond plaats door een interview met een onderzoeker en een mediapsycholoog in De Telegraaf.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken