Stop met dromen. Start met daten.

Stop met dromen. Start met daten.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Relatieplanet.nl
Bureau
TMG Crossmedia Divisie
Jaar
2010
Paginanummer
139

Doelstelling

Het merk laden als de nuchterste datingsite van Nederland en het marktleiderschap in de categorie online dating claimen.

Doelgroep

Singles 25+, Specifiek singles 30-40.

Concept

Het Groningse Relatieplanet.nl is de nuchterste datingsite van Nederland. Zo relativeert zij in deze uitingen de droombeelden van de ideale partner die de media ons voorspiegelen. Want: uit een begeleidend consumentenonderzoek blijkt dat deze droombeelden 'perfecte partnerdruk' veroorzaken, wat het verkrijgen en behouden van een relatie in de weg staat. Relatieplanet roept singles op om te stoppen met het denken in ideaalbeelden en aan de slag te gaan op Relatieplanet.nl. Daar vind je weliswaar geen spannende dokter, maar gewoon echte mensen. Grote kans dat je dan wél slaagt in het vinden van een relatie.

Media- en middelenstrategie

De maatschappelijke relevantie van het idee leidde tot advertising in print en op TV en radio, maar ook tot een onderzoek naar droombeelden en het effect daarvan op relaties. Hieruit werden tal van free publcity momenten gecreëerd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken