Stop Digitaal Pesten

Stop Digitaal Pesten

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Ideële Reclame - SIRE
Bureau
Publicis Amsterdam i.s.m. MediaRepublic, Carat, Naked, HvdM/MS&L e.a.
Jaar
2006
Paginanummer
424

Nominatie 2006

Doelstelling

Digitaal pesten is onder jongeren een snel groeiend probleem. Ouders zijn zich hiervan onvoldoende bewust. Jonge pesters hebben geen idee wat ze aanrichten. Bij volwassenen moeten we het probleem op de kaart zetten en bij jongeren digitaal pesten als onacceptabel brandmerken.

Doelgroep

Enerzijds ouders, leerkrachten en andere opvoeders, anderzijds de jongeren zelf.

Concept

Confrontatie met de werkelijkheid. Richting volwassenen: we houden onze kinderen overal in de gaten, maar thuis, achter de computer, laten we ze ongecontroleerd hun eigen gang gaan. Richting jongeren: we laten henzelf de daders ontmaskeren via de CSI’achtige ‘profilersite’.

Media- en middelenstrategie

Massamedia en een pr-offensief om het onderwerp op de agenda te zetten. Internet en schoolmedia om jongeren naar de site te leiden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken