Stop de Martelmode

Stop de Martelmode

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
BONT VOOR DIEREN
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2016
Paginanummer
274

Nominatie 2016

Doelstelling

Primair: het veranderen van bewustzijn (bont is wreed), houding (ik ben trots om bontvrij te zijn en wil anderen overtuigen) en gedrag (geen kleding met bont kopen). Secundair: Groei van het aantal donateurs.

Doelgroep

Primair: de modebewuste jongeren en jong volwassenen tussen de 15-35 jaar. Secundair: de stedelijke 50+ vrouw.

Concept

Bont wordt steeds meer zichtbaar op straat en kopers koppelen het product niet aan de herkomst: het dier zelf. Bont voor Dieren wil die trend stoppen en de primaire doelgroep ervan bewust maken dat dragers van bont dierenleed supporten. Deze campagne is ontstaan vanuit het insight dat elk mens van nature van dieren houdt. Op welk moment werd de liefde voor mode groter dan de liefde voor dieren en kies je ervoor om van een levend wezen, een accessoire te maken?

Media- en middelenstrategie

De film werd online verspreid en in eerste instantie op regionale zenders uitgezonden. De campagne kreeg veel aandacht in de pers (oa EditieNL en LINDA) en ontving lovende reacties online. Op aandringen van de fans werd een crowd-funding gestart. Binnen een week tijd was het doelbedrag al gehaald en kon de film een maand lang ook op nationale zenders worden uitgezonden. De hardnekkige bontkopers wisten we te bereiken met nep advertenties op Marktplaats. Omdat de populaire jassen en accessoires behoorlijk prijzig zijn wordt er vaak op Marktplaats gezocht naar tweedehands exemplaren. Met onze nepadvertenties konden we de doelgroep gratis bereiken en wisten we ze op verrassende wijze met de boodschap te confronteren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken