Uit onderzoek blijkt dat 93% van de Nederlanders vindt dat het goed gaat met henzelf, maar dat slechts 26% van de mensen vindt dat het goed gaat met Nederland. Door de ontzuiling, ontkerkelijking, ontideologisering en de opkomst van het individualisme is er een mobiliserende kracht verloren gegaan. De opkomst van social media heeft dit versterkt. De politiek is te gefragmenteerd om de koers uit te zetten en de individuele tevredenheid zorgt ervoor dat collectief handelen achterblijft. Het Nederlandse bedrijfsleven pakte de handschoen op. Nederlanders kijken over hun eigen geluk heen. We leven in een zorgzaam, mooi land en we hebben veel om trots op te zijn. We eindigen steevast in de top van allerlei 'lijstjes' over bijv. zorg, onderwijs, gelukkige kinderen, veiligheid en export. In januari 2013 werd daarom de stichting Wereldland Nederland opgericht. In een periode van vier maanden sloten 100 partners zich aan. De stichting en het eerste initiatief (De beste verkoper van Nederland) werden in mei samen geïntroduceerd. In filmpjes van een minuut konden Nederlanders Nederland verkopen aan andere Nederlanders. Want als we ergens goed in zijn, is het wel verkopen.