Sterk met Campina

Sterk met Campina

Categorie
Excellent
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA - CAMPINA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
222

Nominatie 2015

Doelstelling

Verbeter de perceptie van de zuivelcategorie en het merk Campina.

Doelgroep

Alle Nederlanders met focus op volwassenen (20-45 jaar).

Concept

In zuivelland Nederland, waar men voorheen grote hoeveelheden melk dronk, loopt de laatste jaren de consumptie sterk terug. Volwassenen weten dat calcium in zuivel goed is voor botten bij kinderen en ouderen, maar niet meer waarom zuivel voor henzelf relevant is. Om zuivel weer positief te laden, is een nieuwe benefit nodig. Veel mensen weten niet dat zuivel proteïnen bevat, waarmee iedereen sterk en fit kan blijven. Om Nederlanders anders te laten kijken naar zuivel, kiezen we een disruptieve strategie: we koppelen zuivel aan sporten. Het creatief concept slaat de brug naar de 9 miljoen Nederlandse recreatiesporters, onder het motto: Sterk met Campina. Waar halen al die sportende Nederlanders hun kracht toch vandaan? Uit de zuivel van Campina.

Media- en middelenstrategie

Een multimediale influencing campagne verbindt Campina aan sportend Nederland. Endorsers maken de boodschap geloofwaardig, zoals Epke Zonderland, NOC*NSF, bloggers en sportdiëtisten. In de Manifest TVC zien we gewone sportende Nederlanders hun best doen. Eén bekende sporter, Epke, zorgt voor extra geloofwaardigheid als Olympisch kampioen, arts in opleiding en boerenzoon. Bij RTL Late Night vertelt hij over het belang van basisvoeding en Campina-zuivel. Campina activeert op Facebook amateursporters en maakt hier mini-docu's van. Massale reacties volgen op de ludieke Facebook-oproep om Epke's split na te doen. Alle initiatieven versterken de Campina boodschap: De nieuwe proteïnerijke Campina yoghurt en TVC, yoghurt-sampling op hardloop-events, een Sport&voeding congres voor 1000 sportdiëtisten, 60 miljoen verpakkingen waarop Maurits Hendriks (Chef du Mission NOC*NSF) het belang van zuivel onderschrijft voor topsporters, print en PR. Een on-pack Spaar je sterk-programma biedt 40% korting bij sportscholen. Deze sterke campagne verbetert de perceptie en boven de doelstelling verkoopt Campina meer melk en yoghurt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken