In 2016 wordt Sterk met Campina nog verder vervlochten in het merkgedrag. Van massamediale communicatie, activatie, social, events, PR tot productontwikkeling en verpakkingen. Influencers blijven belangrijk: naast Epke Zonderland, wordt ook Dafne Schippers onze ambassadeur van sportend Nederland. Campina is official supplier van NOC*NSF en TeamNL in Rio de Janeiro, waarvoor samen met Epke proteïnerijke kwark is ontwikkeld. Om te laten zien dat heel TeamNL sterk wordt van deze kwark, zijn films op Facebook geplaatst met portretten van 6 Olympische atleten. Zij laten zien waar ze hun kracht vandaan halen. Naast TeamNL kan heel Nederland daarvan profiteren, zoals te zien is in de Kwark TVC. Campina sponsort de Olympic Experience, en diverse hardloopevents, waarbij aan de finish wordt gesampled met diezelfde kwark. In de specifieke TVC's voor de producten kaas, Actieve Dag en vla worden sportende Nederlanders 'Sterk met Campina'. Gouden medaille winnaars praten spontaan in NOS Studio Rio over de Campina kwark die speciaal voor TeamNL, in Rio ingevlogen werd. En zo wordt niet alleen Nederland Sterk met Campina, maar maakt de campagne Campina tot dé groeier in de markt.