STER GOUDEN LOEKI 2008

Ster / Xsaga

Bekijk deze campagne op pagina 398 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Ster
Titel
Verkiezing beste televisiecommercial 2008
Bureau
Xsaga
Account
Xsaga
Copy
Nandine van Karnebeek, Frank Houtappels
Art
Patrick Roubroeks, Jan Eric Hulsman
Strateeg
Xsaga
Opdrachtgever
SABINE VAN AKEN
Film/Productiemaatschappij
Xsaga
Editor
Henk van Engen, Maurice Wenneker
Muziek
Xsaga
RTV-producer
Xsaga
Fotografie
Michiel van Nieuwkerk, Robert Aarts
Illustraties
Erik Kasper, Elke Kunneman, UbachsWisbrun/JWT
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Ster
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Xsaga
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Ontwikkel een totaalconcept in het verlengde van de ambities van Ster. Behoud de Ster Gouden Loeki als jaarlijks momentum, claim een sterkere koploperspositie, creëer goodwill en sympathie voor tv-reclame en zet het evenement sterker in als relatie-evenement. Strategisch moet het event op een natuurlijke wijze worden gekoppeld aan het merk Ster. Maandverkiezingen, communicatie rondom Ster Gouden Loeki, live-uitzending, uitreiking en feest moeten geïntegreerde onderdelen zijn.

Doelgroep

Consumenten: de stemmers en kijkers thuis. Genodigden evenement: adverteerders, mediabureaus, reclamebureaus, personeel en relaties Ster.

Strategie/Concept

Om de koppeling tussen Ster Gouden Loeki en Ster extra te benadrukken, is een aangepast logo en huisstijl ontwikkeld waardoor Ster en Gouden Loeki op een nieuwe en hedendaagse wijze letterlijk samenvallen. Voor het evenement is gekozen om een nieuw en gedurfd televisieformat neer te zetten waarbij een sitcom-formule werd geïntegreerd met een traditionele prijsuitreiking. Media- &

Media- en middelenstrategie

Middelenstrategie: De naam Ster Gouden Loeki en het nieuwe logo is in alle multimediale uitingen naar voren gekomen en werd gebruikt in zowel woord (radiocommercial) als beeld (TV, internet, print). Om bij de consument meer goodwill en sympathie voor- en acceptatie van reclame te genereren, is ‘de kijker’ tijdens de verkiezing niet alleen thuis maar ook op het podium centraal gezet in de vorm van de geënsceneerde familie De Vries. Door talenten in te zetten die hoog scoren in het publieke veld en de kijker zowel thuis als op het podium centraal te stellen, kreeg de verkiezing meerdere lagen. Een inspirerend, spannend spel tussen show, theater en een live-verkiezing. Een uniek concept voor zowel de mensen in de zaal als live op TV. Ook de wervingscampagne via radio, TV en print werd ingekleurd door de sitcom-formule en laadde daarmee op impactvolle wijze zowel het evenement als het merk Ster.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen