STER GOUDEN LOEKI 2008

STER GOUDEN LOEKI 2008

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Ster
Bureau
Xsaga
Jaar
2008
Paginanummer
398

Doelstelling

Ontwikkel een totaalconcept in het verlengde van de ambities van Ster. Behoud de Ster Gouden Loeki als jaarlijks momentum, claim een sterkere koploperspositie, creëer goodwill en sympathie voor tv-reclame en zet het evenement sterker in als relatie-evenement. Strategisch moet het event op een natuurlijke wijze worden gekoppeld aan het merk Ster. Maandverkiezingen, communicatie rondom Ster Gouden Loeki, live-uitzending, uitreiking en feest moeten geïntegreerde onderdelen zijn.

Doelgroep

Consumenten: de stemmers en kijkers thuis. Genodigden evenement: adverteerders, mediabureaus, reclamebureaus, personeel en relaties Ster.

Concept

Om de koppeling tussen Ster Gouden Loeki en Ster extra te benadrukken, is een aangepast logo en huisstijl ontwikkeld waardoor Ster en Gouden Loeki op een nieuwe en hedendaagse wijze letterlijk samenvallen. Voor het evenement is gekozen om een nieuw en gedurfd televisieformat neer te zetten waarbij een sitcom-formule werd geïntegreerd met een traditionele prijsuitreiking. Media- &

Media- en middelenstrategie

Middelenstrategie: De naam Ster Gouden Loeki en het nieuwe logo is in alle multimediale uitingen naar voren gekomen en werd gebruikt in zowel woord (radiocommercial) als beeld (TV, internet, print). Om bij de consument meer goodwill en sympathie voor- en acceptatie van reclame te genereren, is ‘de kijker’ tijdens de verkiezing niet alleen thuis maar ook op het podium centraal gezet in de vorm van de geënsceneerde familie De Vries. Door talenten in te zetten die hoog scoren in het publieke veld en de kijker zowel thuis als op het podium centraal te stellen, kreeg de verkiezing meerdere lagen. Een inspirerend, spannend spel tussen show, theater en een live-verkiezing. Een uniek concept voor zowel de mensen in de zaal als live op TV. Ook de wervingscampagne via radio, TV en print werd ingekleurd door de sitcom-formule en laadde daarmee op impactvolle wijze zowel het evenement als het merk Ster.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken