STATION BEIJING

STATION BEIJING

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NS
Bureau
Kumpany (ism DDB, Van Keep, Bookmark, Big Shots)
Jaar
2008
Paginanummer
97

Doelstelling

Significant effect op imagostatements en merkwaarden. Waardering van frequente treinreizigers

Doelgroep

Treinreizigers

Concept

NS bracht treinreizigers dichterbij Beijing door een nieuw tijdelijk NS-station: stationbeijing.nl vol beelden van de Olympische en Paralympische Spelen door de ogen van gelegenheidsreporters; familie en vrienden van 7 door NS gecontracteerde sporters. Onder het motto ‘dichter bij onze sporters kan je niet komen’, reisde, leefde, huilde en juichte je letterlijk met deze sporters mee aan de hand van unieke beelden, columns, interviews etc.

Media- en middelenstrategie

De reporters deden dagelijks verslag op stationbeijing.nl, in dagblad De Pers, op Radio 2, via een dagelijks wisselende tv-commercial en videobanner, e-mailnieuwsbrieven en andere eigen media. Bovendien konden reizigers de wedstrijden van onze sporters samen met hun thuis gebleven familie meekijken in een gigantische ‘huiskamer’ op Utrecht Centraal. De content werd vrij ter beschikking gesteld aan de media en genereerde zo veel free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken