STATION BEIJING

NS / Kumpany (i.s.m. DDB, Van Keep, Bookmark, Big Shots)

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 376 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
NS
Titel
Vervoersbedrijf
Bureau
Kumpany (i.s.m. DDB, Van Keep, Bookmark, Big Shots)
Account
Katinka Canté (Kumpany), Joris van Amerom (DDB)
Copy
Raoul Bissecker (Kumpany), Daniel Snelders (DDB)
Art
Joris van Ingen, Jessica Camphens (Kumpany), Niels de Wit (DDB)
Strateeg
Yves Kummer, Raoul Bissecker , Lion Versloot (Kumpany), Manfred Bik (DDB), Pr-strategie: Mayke van Keep (Van Keep)
Opdrachtgever
JENNY HUDEPOHL, MARLEEN MEIJERS
Film/Productiemaatschappij
Big Shots, TV Bäst
Editor
Teun Rietveld, Duco Coops, Jeltien Meijer
RTV-producer
Petra Leddy
Fotografie
Kees-Jan Bakker
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Kumpany (i.s.m. DDB, Van Keep, Bookmark, Big Shots)
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Significant effect op imagostatements en merkwaarden. Waardering van frequente treinreizigers

Doelgroep

Treinreizigers

Strategie/Concept

NS bracht treinreizigers dichterbij Beijing door een nieuw tijdelijk NS-station: stationbeijing.nl vol beelden van de Olympische en Paralympische Spelen door de ogen van gelegenheidsreporters; familie en vrienden van 7 door NS gecontracteerde sporters. Onder het motto ‘dichter bij onze sporters kan je niet komen’, reisde, leefde, huilde en juichte je letterlijk met deze sporters mee aan de hand van unieke beelden, columns, interviews etc.

Media- en middelenstrategie

Voor Station Beijing werd gekozen voor een multimediale aanpak. De reporters deden dagelijks verslag via stationbeijing.nl, in een dagelijks wisselende tv-commercial en videobanner, in dagblad De Pers, op Radio 2, via sportweek.nl en via e-mailnieuwsbrieven en andere eigen media. Bovendien konden reizigers de wedstrijden van deze sporters samen met hun thuis gebleven familie meekijken in een gigantische ‘huiskamer’ op Utrecht Centraal waar live contact werd gezocht met de reporters in Beijing. Om de sporters alle geluk te wensen voor hun (eerste) wedstrijd werden op de stations fortune cookies uitgedeeld met speciale aanmoedigingsteksten voor de door NS gecontracteerde ambassadeurs. Via stationbeijing. nl kon het publiek aanmoedigingsfilmpjes voor de sporters opnemen, de meest originele berichten werden beloond met een clinic van de desbetreffende sporter na de Olympische Spelen. Alle content van stationbeijing.nl werd vrij ter beschikking gesteld aan de media en genereerde zo veel free publicity.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen