STATE MAGAZINE

STATE MAGAZINE

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN BROUWERIJEN NV
Bureau
State (i.s.m. diverse creatieven uit de hip hop scene)
Jaar
2005
Paginanummer
226

Winnaar 2005

Doelstelling

Versterk het merkimago en vergroot de merkvoorkeur voor Heineken onder jong volwassenen.

Doelgroep

18-30 jarigen met interesse in Hip Hop.

Concept

Muziek is een belangrijk speerpunt in de strategie van Heineken. Daarom stapt het merk in een vroeg stadium in de snel groeiende Hip Hop scene. Hierbij staat niet de eigen boodschap centraal, maar probeert Heineken daadwerkelijk iets bij te dragen aan Hip Hop in Nederland.

Media- en middelenstrategie

Heineken stelt de Hip Hop gemeenschap in staat om een eigen medium te starten: State, het eerste professioneel journalistieke Hip Hop magazine. Daarmee wordt er een centrale ontmoetingsplek gecreëerd, voor de scene en door de scene. Deze strategie van ‘co-creation van content’ levert veel goodwill op. Voor een klein budget ontstaan zo nieuwe vormen van samenwerking en creativiteit, bijvoorbeeld in de vorm van tv-programma´s, events, gesponsorde documentaires, lezingen en launch parties, mixtapes en zelfs een eigen State cd in de winkel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken