StartersScan

StartersScan

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
De Postbank
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2006
Paginanummer
98

Nominatie 2006

Doelstelling

Verder bouwen aan de autoriteit van de Postbank als hypothekenaanbieder door te laten zien dat de Postbank begrijpt wat de Starter op de huizenmarkt bezighoudt. Bekend maken dat de Postbank de StartersScan introduceert, een internettool waarop je precies kunt zien welke keuzes andere Starters, in jouw situatie, hebben gemaakt.

Doelgroep

Starters op de huizenmarkt, iedereen die voor het eerst een huis gaat kopen. Zijn overwegend jong, tussen 20 en 35 en vaak beter opgeleid. Hebben geen ervaring met hypotheken en dat maakt ze onzeker. Zoeken derhalve naar goede informatie. Krijgen persoonlijke informatie van familie en bekenden maar zouden ook graag objectieve informatie krijgen.

Concept

Jonge goed opgeleide mensen overtuig je niet met vage beloftes over de kwaliteit van je advies. Je moet daadwerkelijk iets voor ze doen. Daarom komt de Postbank als eerste bank met een internettool waarop je kunt zien hoe andere Starters het gedaan hebben. Bijvoorbeeld hoeveel zij lenen en hoe lang ze de rente vast zetten. De StartersScan is daarmee een belangrijk onderdeel van de campagne. Door deze bekend te maken ontstaat de eerste stap op weg naar een klantcontact. Op postbank.nl krijgt de Starter vervolgens transparant alle informatie en een uitnodiging voor een hypotheekgesprek. Om heel duidelijk de Starter aan te spreken is gekozen voor een overdreven letterlijke uitbeelding van deze groep: De Start van vele jonge woningzoekers op een bouwterrein. Natuurlijk binnen de met geen andere bank te verwarren campagne van de Postbank.

Media- en middelenstrategie

De StartersScan is in feite het hoofdmedium van de campagne. Massamedia moeten voor bekendheid van de StartersScan zorgen. Als de starter al op internet zit zullen banners hen naar de StartersScan gaan sturen. Daarnaast een verdieping van de campagne naar op jong volwassenen gerichte middelen als Tabloids, Posters en Cards op sportscholen, bioscoop en Swanks in de binnensteden etc. Door middel van contentsamenwerking met magazine 101 Woonideeën vertellen Starters in een serie interviews over het kopen van hun eerste huis en de hypotheekkeuzes die ze daarbij hebben gemaakt. Via (research) PR verschijnen bij de start van de campagne diverse artikelen over de StartersScan.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken