Startersdag 2016

Startersdag 2016

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
KAMER VAN KOOPHANDEL
Bureau
Ceci n'est pas un bureau
Jaar
2016
Paginanummer
49

Doelstelling

Primair: 15.000 bezoekers aan de Startersdag (was 12.000 in 2015). Secundair: Het opfrissen van het imago van de KvK als eigentijdse dienstverlener.

Doelgroep

Aspirant starters en net gestarte ondernemers.

Concept

Twee starters die samen een foodtruck willen beginnen maar de financiering niet rond krijgen. Gelukkig heeft een van hen de startersdag bezocht waardoor ze een oplossing weet. We positioneren de KvK als 'side-kick van ondernemers': Je trekt je eigen plan, maar je kan ons goed gebruiken. Door de keuze van de hoofdpersonen en het onderwerp (foodtruck = eigentijds fenomeen en zeer in trek bij starters) en de fotografiestijl frissen we het beeld van de KvK op. Resultaat: recordaantal van 17.000 bezoekers en sterke imagoresultaten.

Media- en middelenstrategie

Gezien de diversiteit van de doelgroep en de ambitieuze bezoekersdoelstelling een brede multimedia-inzet van tv, radio, outdoor, display bannering, actiesite, flyers en socials. Het campagnebeeld komt terug op de stands op de dag zelf en op rondrijdende segways.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken