Start People Radio 20” Groene vingers

Start People Radio 20” Groene vingers

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Start People
Bureau
HOUDINI Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
139

Nominatie 2009

Doelstelling

Werf een grote groep vakantiekrachten voor Start People.

Doelgroep

Iedereen tussen de 15 en 22 die toe is aan een ‘serieuze’ vakantiebaan.

Concept

Een vakantiebaantje? Bij Start People kon je afgelopen zomer Vakantiecarrière maken! Je kon bijvoorbeeld Chief Executive Officer Tuinaarde worden. Of President Directeur Dozen Sjouwen. Of General Manager Hands out of the Sleeves. Als je zo’n functie aanvaardde kon je er zelfs Breaking News van maken op de fictieve zender Business News, waarna je dit als gadget op je Hyves-profiel kon plaatsen of doorsturen naar je vrienden. Deze tongue in cheek aanpak werkte zeer goed: binnen no time waren de zomervacatures van Start People vervuld.

Media- en middelenstrategie

Het zeer beperkte mediabudget is benut om via banners, posters en radio de doelgroep aan te sporen online te gaan om op Hyves ‘carrière te maken’. De ingebouwde optie ‘Vertel je Hyves-vrienden van je vakantiecarrière’ zorgde voor een brede verspreiding van de campagne, die zelfs voor Hyves begrippen ver boven de benchmark scoorde.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken