Start dancing, stop Aids

Start dancing, stop Aids

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Dance4Life
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2006
Paginanummer
395

Winnaar 2006

Doelstelling

Bouw aan en vergroot de bekendheid van Dance4Life na ruim anderhalf jaar afwezigheid in massamedia en maak van Dance4Life Nederland’s populairste charity-merk.

Doelgroep

Primair: Jongeren (13-19) en jong volwassenen (20-24). Secundair: Breed publiek 25+

Concept

HIV/Aids en de bestrijding daarvan is een behoorlijk zwaar onderwerp. Dance4Life is een beweging die jonge mensen hier toch bij wil betrekken door hen aan te spreken in een taal die ze verstaan en waarderen: die van de dans. Dance4Life werkt eigenlijk net zo aanstekelijk als muziek en dans. Je zou kunnen zeggen dat de beweging werkt als een goedaardig antivirus, een positieve energie die zich van mens tot mens verspreidt. In het audiovisuele concept hebben we die gedachte en de Dance4Life dancetrack van Tiësto en MaxiJazz samengebracht.

Media- en middelenstrategie

Massamedia: Televisie, bioscoop, radio, schoolposters. Daarnaast zijn Marketing-PR, een website, YouTube, een dance track, ringtone, SMS, evenementen en een televisieprogramma ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken