Staatsloterij – Hét Koningsdagspel van 2016

Staatsloterij – Hét Koningsdagspel van 2016

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
STAATSLOTERIJ
Bureau
UM
Jaar
2016
Paginanummer
428

Doelstelling

Naast trekkingen op de 10e van de maand, organiseert Staatsloterij event-trekkingen met focus op beleving. Maak de Koningsdagtrekking groter en relevanter.

Concept

Uit onderzoek blijkt: Nederland viert Koningsdag massaal, maar wel lokaal. Het Oranjegevoel is daarbij het belangrijkst; 70% krijgt dit gevoel van traditionele Nederlandse spellen. Staatsloterij is echt Nederlands met een rijke historie in spelen. Daarom is Staatsloterij op zoek gegaan naar hét Koningsdagspel van 2016. 7 lokale spellen konden worden gesteund; 3 zijn voorgelegd aan de vakkundige jury (Kees Tol, Sandra Schuurhof en Piet Paulusma). Het winnende spel werd XL opgebouwd in de gemeente.

Media- en middelenstrategie

Alle fasen van de campagne zijn gedeeld op Staatsloterij.nl en Facebook. Om bereik te vergroten en het lokale karakter te benadrukken is SBS geselecteerd: Shownieuws en Piets Weer, aangevuld met lokale PR en Social. Effect: 4 mln. videoviews en 3,5 mln. uniek via SBS. Content wordt sympathiek gevonden en passend bij de Koningsdagtrekking.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken