Staatsloterij – Hét Koningsdagspel van 2016

STAATSLOTERIJ / UM

Bekijk deze campagne op pagina 428 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
STAATSLOTERIJ
Bureau
UM
Account
Michiel Veugelers, Sander Pluijm
Copy
Valentine Valé, Jill van Emmerik, Marnix Tellings
Art
Jill van Emmerik, Valentine Valé, Marnix Tellings
Strateeg
Bart Lakeman, Elias Reinheimer, Lotte Hillen
Opdrachtgever
Melanie Schriel
Film/Productiemaatschappij
Brenninkmeijer & Isaacs
In samenwerking met
UM Studios, Brenninkmeijer & Isaacs, SBS, We Are Blossom
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STAATSLOTERIJ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UM
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Naast trekkingen op de 10e van de maand, organiseert Staatsloterij event-trekkingen met focus op beleving. Maak de Koningsdagtrekking groter en relevanter.

Doelgroep

18

Strategie/Concept

Uit onderzoek blijkt: Nederland viert Koningsdag massaal, maar wel lokaal. Het Oranjegevoel is daarbij het belangrijkst; 70% krijgt dit gevoel van traditionele Nederlandse spellen. Staatsloterij is echt Nederlands met een rijke historie in spelen. Daarom is Staatsloterij op zoek gegaan naar hét Koningsdagspel van 2016. 7 lokale spellen konden worden gesteund; 3 zijn voorgelegd aan de vakkundige jury (Kees Tol, Sandra Schuurhof en Piet Paulusma). Het winnende spel werd XL opgebouwd in de gemeente.

Media- en middelenstrategie

Alle fasen van de campagne zijn gedeeld op Staatsloterij.nl en Facebook. Om bereik te vergroten en het lokale karakter te benadrukken is SBS geselecteerd: Shownieuws en Piets Weer, aangevuld met lokale PR en Social. Effect: 4 mln. videoviews en 3,5 mln. uniek via SBS. Content wordt sympathiek gevonden en passend bij de Koningsdagtrekking.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen