Sta Sterker met de Collectieve Mens

VERENIGING EIGEN HUIS / 180 Kingsday

Bekijk deze campagne op pagina 288 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
VERENIGING EIGEN HUIS
Bureau
180 Kingsday
Account
Susanne Crooy
Copy
Sicco Beerda, Brenda Waegemaekers
Art
Lennart Wienecke
Strateeg
Eric Ytsma
Opdrachtgever
Frank Muller
Film/Productiemaatschappij
I am Will
Fotografie
Arthur Mebius
In samenwerking met
M2Media, Arthur Mebius Photography, I am Will
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VERENIGING EIGEN HUIS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van 180 Kingsday
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Maak duidelijk dat Vereniging Eigen Huis een ledenorganisatie is die aan jouw kant staat.

Doelgroep

Huiseigenaren van Nederland.

Strategie/Concept

Met de meerjarige Collectieve Mens campagne hebben we een sluimerend probleem voor Vereniging Eigen Huis opgelost. Net als bij andere ledenorganisaties (verenigingen, bonden en politieke partijen), staat het lidmaatschap namelijk onder druk. Mensen worden immers niet meer lid uit overtuiging maar omdat er een probleem wordt opgelost of om direct voordeel te behalen. En dat is vaak kortstondig. Met deze campagne hebben we juist de langdurige ledenbinding versterkt. Met de collectieve mens, samengesteld uit leden, brengen we de samenhang en het DNA van onze organisatie, fysiek tot uiting. Zo benadrukken we hoe we anders zijn dan commerciële partijen. Want samen staan we sterker! Sinds deze milde reus in 2015 verscheen loopt het ledenaantal gestaag op, herkennen leden weer de reden van hun lidmaatschap en zijn ook de voordeelgerelateerde activiteiten, succesvoller dan ooit.

Media- en middelenstrategie

Deze campagne is de afgelopen jaren multimediaal ingezet. Om zowel bestaande leden als nieuwe klanten te bereiken, is goed gekeken naar het ritme en de balans van de inzet. Naast de campagnes, die direct website verkeer en conversie stimuleren, is er een gedegen content en always on strategie uitgerold. Verder is radio een belangrijk medium om traffic te creëren. Hierin laten we de collectieve mens herkenbaar, meerstemmig instemmen met de voice-over.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen