Squla Ezelsbruggetjes

Squla Ezelsbruggetjes

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SQULA
Bureau
Boomerang. Part of Publicis Groupe
Jaar
2021
Paginanummer
410

Nominatie 2021

Doelstelling

Een sympathieke merkcampagne die kinderen op een positieve manier helpt om een leerachterstand, opgelopen door de langdurige scholensluiting, te verkleinen.

Doelgroep

Alle basisschoolkinderen in Nederland en hun ouders.

Merkomschrijving

Squla is een online oefenplatform voor thuis met meer dan 70.000 games en quizzen in alle vakken van de basisschool. Voor ieder kind in groep 1 t/m 8, op elk niveau.

Concept

Na een lange lockdown begin 2021 waarin scholen dicht waren, is er veel leerachterstand ontstaan. Daarom zet Squla haar zendtijd op tv anders in: geen reguliere salescampagne, maar een inzet die alle leerlingen in Nederland helpt: Squla Ezelsbruggetjes. 8 commercials waarin Meester Jesper (bekend van o.a. TikTok) op een speelse manier tips geeft om rekenen en taal beter te begrijpen.

Media- en middelenstrategie

We hebben ingezet op grote bereiksblokken rondom familieprogramma’s op STER en AdAlliance, aangevuld met sterke online inzet op YouTube en TikTok. Daarnaast hebben we SEA, display en alle owned kanalen gebruikt. Zo zijn zoveel mogelijk kinderen 5 weken lang voorzien van handige Ezelsbruggetjes en op sympathieke wijze geholpen met school.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken