SPONSORCAMPAGNE HOLLAND CASINO EREDIVISIE

SPONSORCAMPAGNE HOLLAND CASINO EREDIVISIE

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
HOLLANDCASINO EREDIVISIE
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
75

Doelstelling

Populariseer het merk Holland Casino: verlaag de drempel en verhoog de spontane naamsbekendheid.

Doelgroep

De groep ‘incidentele casinobezoekers’ (voornamelijk mannen; bovengemiddeld geïnteresseerd in voetbal).

Concept

De associatie met voetbal, door sponsoring en naamgeving van de eredivisie (‘Holland Casino Eredivisie’) was een zeer werkzame communicatiestrategie. Door een grote mate van zelfrelativering in de campagne werd de populariteit en het laagdrempelige van het fenomeen voetbal aan Holland Casino gekoppeld, zonder hieraan een ‘hard-sell’-associatie te koppelen. In het laatste jaar van het sponsorship wilden we via een uitgesproken campagne maximaal rendement halen uit deze samenwerking.

Media- en middelenstrategie

In een commercial van 2,5 minuten lang rondom de voetbalmomenten op Nederland 2 (laatste seizoen voetbal bij Studio Sport), werd in stijl afscheid genomen van het sponsorschap, op een manier die de Eredivisie nog eens (al was het dan voor het laatst) heel nadrukkelijk aan Holland Casino verbond.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken