Sponsor en fan van heel schaatsend Nederland

KPN / TBWANeboko, NEBOKO Downtown, NEBOKO Retail

Bekijk deze campagne op pagina 254 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
KPN
Titel
Telecom en IT
Bureau
TBWANeboko, NEBOKO Downtown, NEBOKO Retail
Account
Anneke Bos, Christian van der Ven, Hélène Hoogeboom, Janita Veenstra, Pauline Landa, Ancel Gerla
Copy
Bas Engels, Paul van Vliet
Art
Yacco Vijn, Lennard Freij, Mark Hoekman
Strateeg
Kees Kalk, Joost Vianen
Opdrachtgever
Aline van Keulen, Caroline ter Braak, Mark Versteegen, Hans Koeleman, Koos Onderwater
Film/Productiemaatschappij
25FPS
Editor
Annelien van Wijnbergen
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Petra Leddy
Fotografie
Jaap Vliegenthart
In samenwerking met
Qban, Digined, Mindshare
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANeboko, NEBOKO Downtown, NEBOKO Retail
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Excellent
Meer Excellent inzendingen

Excellent

Doelstelling

Vergroot dit Olympische seizoen de sponsorbekendheid en merksympathie van KPN en versterk loyaliteit door KPN-klanten een streepje voor te geven.

Doelgroep

Iedereen in Nederland en vooral schaatsvolgers en -fans- en wie is dat niet als de Nederlandse schaatstop de nationale eer verdedigt of als de vorst intreedt. Bijzondere aandacht is er voor klanten van KPN.

Strategie/Concept

KPN is sponsor en fan van heel schaatsend Nederland. Hiermee draagt KPN uit dat zij elke schaatser een warm hart toedraagt en actief steunt. Dit Olympische seizoen is KPN namelijk niet alleen trotse sponsor van de KNSB, maar ook hoofdsponsor van De Coolste Baan van Nederland en tal van 'IJSTIJD!' schaatsbaantjes in het land. De corporate campagne 'verkoopt' niet direct de KPN producten en diensten, maar laat zien dat KPN met al deze support heel schaatsend Nederland verbindt met daarin een natuurlijke rol voor de producten. En daar blijft het niet bij: met de '100% Schaatsgarantie' geeft KPN klanten de mogelijkheid om gratis schaatsplezier te beleven op de evenementen die KPN (mede) mogelijk maakt. Ter plekke krijgen zij ook gadgets zoals KPN Smartphone Handschoenen. Op deze manier is KPN, zowel maatschappelijk als commercieel, de hele winter in beeld als dé sponsor die de harten van schaatsend Nederland verovert.

Media- en middelenstrategie

De brede publiekscampagne wordt gevoerd in TV, print, outdoor, online en social media. En KPN is waar geschaatst wordt lokaal aanwezig. Deze corporate campagne is tevens de 'kapstok' voor commerciële campagnes voor de zakelijke en de consumentenmarkt en 1-op-1 worden klanten uitgenodigd om schaatsplezier te komen beleven. Voor de echte schaatsfans is er de Schaatsfan app. Ook medewerkers die de tv-commercial delen via hun social media krijgen kaarten voor De Coolste Baan van Nederland. En de winkelvloer en website staan in het teken van schaatsplezier.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen