Spike Presents: WFL Final 16 “You’re not born a legend, you’ll become one”

Spike Presents: WFL Final 16 “You’re not born a legend, you’ll become one”

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
VIACOM BENELUX - SPIKE
Bureau
Viacom International Media Networks Benelux (in-huis creative)
Jaar
2017
Paginanummer
414

Doelstelling

De Spike campagne You're not born a legend, you'll become one was erop gericht te interesseren en te inspireren voor de kickbokssport in Nederland en aandacht te vestigen op Spike. Het haakje: Spike Presents: WFL Final 16 met legends Melvin Manhoef en Remy Bonjasky als headliners. De campagne moest eraan voldoen om het merk Spike op de kaart te zetten als serieuze speler op het gebied van kickboksen en MMA.

Doelgroep

Mannen en ook vrouwen (20-49 jaar) die al heel jaren fan zijn van de sport of de sport net hebben ontdekt.

Merkomschrijving

Spike is onderdeel van Viacom International Media Networks Benelux en biedt toonaangevend entertainment. Spike brengt vechtsport dichterbij het publiek met docu's Spike presents..., Bellator MMA en Kickboksevents en de samenwerking met World Fighting League waar Nederlands vechtsporttalent een podium krijgt. Spike is in heel Nederland 24 uur per dag, 7 dagen in de week gratis te ontvangen.

Concept

De headliner van de avond Manhoef vs Bonjasky was het uitgangspunt van het concept. Twee echte helden om naar op te kijken (Nederlandse kickbokslegendes), high stakes (een allesbepalende partij om te zien wie van hen de sterkste is) en hun persoonlijke story.

Media- en middelenstrategie

TV: 4x movie trailer, 1 x hard drive promo, 3 x bumpers, 1 x tag-on, 1 x countdown bug, 2 x tournament promo's: totaal bereik = 1.3 miljoen. Cross promo's op Comedy Central en MTV, totaal bereik 807.000, cijfer: 8.4 waardering. Online owned/earned Spike: 1 maand lang dedicated Spike Presents: WFL Final 16 take-over met wrapping website & socials in lijn met de campagne visuals, dagelijkse inhoudelijke updates over het event, de atleten en andere updates in de vorm van artikelen, visuals en video's. Twitter: pull in vooraf met kiezen #team, live verslag foto & video. Instagram: instastories, Facebook: live verslag Nesim van Supergaande, "snappytv" updates. Alle fighters in de line-up kregen hun eigen social package in lijn met de campagne ter promotie van het event en de live uitzending. *51% van de aanwezigen heeft van het evenement gehoord via Spike (social media & tv campagne). Online paid: SEA (22.95% CTR)/ Display ads / social ads / video ads. Totaal impressies: 4.571.390 / interactie 34.429 / CTR 0.75% / Web clicks: 23.607/Best social ad 3,27% CTR. OOH: Snelwegboard (1.609.296 passers-by) / 176 targeted abri's (131.982 passers-by, GRP: 33) / flyers op 7 kickboksscholen Print: Print advertenties in diverse tijdschriften en kranten Radio: spot campagne Slam FM PR: 8 TV interviews, 4 radio interviews, 10 in-depth interviews in print of online, 217 online artikelen. 23 aanwezige mediatitels. Totale mediawaarde: 1.5 miljoen, totaal bereik: 100 miljoen. *26% van de aanwezigen hebben via PR van het event gehoord. Events: Rode loper / Ring / kleding werknemers / Logowalls / Posters / Banieren. *Waardering: De gemiddelde waardering voor het event is 8,5 onder bezoekers van het evenement. 91% van de bezoekers van het evenement ziet zichzelf als fan van Spike en waarderen het merk gemiddeld met een 8.3. 81% van de bezoekers komt waarschijnlijk terug naar een volgende editie van "Spike Presents: WFL..." *gemeten onder bezoekers van het evenement door onderzoeksbureau InSites Consulting.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken