TV: 4x movie trailer, 1 x hard drive promo, 3 x bumpers, 1 x tag-on, 1 x countdown bug, 2 x tournament promo's: totaal bereik = 1.3 miljoen. Cross promo's op Comedy Central en MTV, totaal bereik 807.000, cijfer: 8.4 waardering.
Online owned/earned Spike: 1 maand lang dedicated Spike Presents: WFL Final 16 take-over met wrapping website & socials in lijn met de campagne visuals, dagelijkse inhoudelijke updates over het event, de atleten en andere updates in de vorm van artikelen, visuals en video's. Twitter: pull in vooraf met kiezen #team, live verslag foto & video. Instagram: instastories, Facebook: live verslag Nesim van Supergaande, "snappytv" updates. Alle fighters in de line-up kregen hun eigen social package in lijn met de campagne ter promotie van het event en de live uitzending.
*51% van de aanwezigen heeft van het evenement gehoord via Spike (social media & tv campagne).
Online paid: SEA (22.95% CTR)/ Display ads / social ads / video ads. Totaal impressies: 4.571.390 / interactie 34.429 / CTR 0.75% / Web clicks: 23.607/Best social ad 3,27% CTR.
OOH: Snelwegboard (1.609.296 passers-by) / 176 targeted abri's (131.982 passers-by, GRP: 33) / flyers op 7 kickboksscholen
Print: Print advertenties in diverse tijdschriften en kranten
Radio: spot campagne Slam FM
PR: 8 TV interviews, 4 radio interviews, 10 in-depth interviews in print of online, 217 online artikelen. 23 aanwezige mediatitels. Totale mediawaarde: 1.5 miljoen, totaal bereik: 100 miljoen. *26% van de aanwezigen hebben via PR van het event gehoord.
Events: Rode loper / Ring / kleding werknemers / Logowalls / Posters / Banieren.
*Waardering: De gemiddelde waardering voor het event is 8,5 onder bezoekers van het evenement. 91% van de bezoekers van het evenement ziet zichzelf als fan van Spike en waarderen het merk gemiddeld met een 8.3. 81% van de bezoekers komt waarschijnlijk terug naar een volgende editie van "Spike Presents: WFL..."
*gemeten onder bezoekers van het evenement door onderzoeksbureau InSites Consulting.