SPELEN MET RUIMTE

SPELEN MET RUIMTE

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
556

Nominatie 2008

Doelstelling

Design your own life van IKEA verder tot leven brengen door mensen hun eigen creativiteit te laten gebruiken bij het inrichten van hun huis en daarmee de emotionele band met IKEA te versterken.

Doelgroep

Alle consumenten van Nederland.

Concept

IKEA vindt dat je niemand nodig hebt om je te vertellen hoe je moet leven: Design your own life. Na het statement ‘Iedereen is Designer’ laat IKEA in vervolgcampagnes iedereen ervaren hoe ze zelf creatief kunnen zijn met inrichting. Eerder liet IKEA alle designers al Husselen, later in het jaar laat ze iedereen Opknussen. Omdat een beetje designer groot denkt, laat IKEA in juli iedereen Spelen met Ruimte. Je woont eigenlijk groter dan je denkt want je huis zit namelijk vol onbenutte ruimte. Met een speciale dobbelsteen ontdek je spelenderwijs verrassende plekjes in huis. En heb je zo’n opbergplek gevonden, dan biedt IKEA de producten en inspiratie om ze te benutten. Zo ga je beter voorbereid naar het woonwarenhuis.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde campagne laat iedereen thuis en online Spelen met Ruimte, met aan de basis de unieke IKEA dobbelstenen. Via huis-aan-huis mailings en Boomerang cards verspreiden we 4,5 miljoen dobbelstenen door Nederland. Zo kunnen consumenten direct aan de gang om thuis onbenutte ruimte te ontdekken. Met abri’s en online advertising roepen we consumenten op om ook online te spelen met ruimte. Op IKEA.nl kan iedereen een worp doen met de IKEA dobbelstenen. Zo maak je kans op één van de vele cadeaupassen voor IKEA. Bovendien delen andere designers hun eigen vondsten om collega-designers te inspireren. Voor de plekken waar consumenten zelf geen oplossing voor vinden biedt IKEA uitkomst, met een directe link naar de producten en planners. Ook in de 12 IKEA vestigingen worden bezoekers op opvallende wijze geconfronteerd met de vele onbenutte opbergplekken, met daarbij uiteraard de bijbehorende oplossingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken