Speel je toekomst

Speel je toekomst

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
AEGON
Bureau
THEY
Jaar
2012
Paginanummer
156

Doelstelling

Slechts 12% van de Nederlanders weet of zij voldoende pensioen opbouwen voor later. AEGON wil mensen helpen om meer inzicht te krijgen in hun financiële toekomst, zodat ze zelf bewust keuzes kunnen maken. Om dit te realiseren introduceerde AEGON in 2012 het online platform speeljetoekomst.nu en maakte dit succesvol bekend bij het Nederlandse publiek.

Doelgroep

Nederlanders (20-50 jaar), die nog niet concreet hebben nagedacht over hun pensioen, maar zich wel verantwoordelijk voelen voor hun financiële toekomst.

Concept

Het inzicht: pensioenen zijn niet alleen saai en ingewikkeld, mensen vinden het sowieso moeilijk om zich hun toekomst voor te stellen. Het idee: op speeljetoekomst.nu krijg je spelenderwijs inzicht in je financiële toekomst en welke levensgebeurtenissen daarop van invloed zijn. Wat gebeurt er als je kinderen krijgt? Als je gaat scheiden? Of een sabbatical neemt? Een geavanceerd rekenmodel maakt het mogelijk om een betrouwbaar beeld te krijgen van je financiële levensweg. Daarvoor hoef je alleen een paar simpele vragen te beantwoorden, zoals je leeftijd, gezinssituatie en uitgaven aan wonen en vrije tijd. Vervolgens kun je letterlijk een kijkje nemen in je toekomst en daarmee spelen. Zo maakt speeljetoekomst.nu van lastige materie een inspirerende ervaring.

Media- en middelenstrategie

Het platform vormde het hart van de campagne, die online ondersteund werd door gewenste commerciële communicatie. Contentintegratie sloeg de brug tussen het nieuws van nu en het pensioen van later. BN'ers schreven negen weken lang op nu.nl wekelijks een column over human-interestnieuws op basis van de levensgebeurtenissen uit het platform. Zo werd het pensioen actueel en relevant. Semantische display rondom de juiste content zorgde voor exposure, en social-mediamanagement stimuleerde de conversaties. Op basis van platformdata werd een persbericht gestuurd. Vervolgens zorgden een TV commercial en pre-rolls, waarin vooral de eenvoud van het platform werd benadrukt, dat ook het grote publiek het platform wist te vinden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken