Sparen voor later

CENTRAAL BEHEER / DDB & Tribal Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 147 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
CENTRAAL BEHEER
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Daniëlle Zeegelaar
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CENTRAAL BEHEER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Creëer awareness voor het feit dat je bij Centraal Beheer terechtkunt om te sparen voor later en zet mensen aan tot actie.

Doelgroep

Nederlanders 30-55 jaar die rationeel best wel weten dat ze zelf moeten sparen voor aanvulling op hun AOW en pensioen, maar de keuze ermee te starten voor zich uit schuiven.

Strategie/Concept

We hoefden mensen niet uit te leggen dat sparen voor later belangrijk is, maar een rationele benadering zou een drempel opwerpen in actie te komen. Daarom kozen we een positieve, emotionele boodschap: je kunt makkelijk de eerste stap zetten om het later leuk te hebben. Dieper in de funnel werden rationele argumenten aangereikt.

Media- en middelenstrategie

We zorgden voor gerichte verspreiding van een online video, gevolgd door uitgebreide retargeting met online display en SEA gericht op 'touch, tell en sell'. Aangevuld met eDM en radio voor bekendheid van CB als aanbieder van financiële diensten. De video werd vér boven target bekeken (goed voor het opbouwen van de retargeting base) en ook redactioneel wereldwijd opgepikt.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen