Spaargeld verdient beter.

Spaargeld verdient beter.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5, CODE D'AZUR
Jaar
2017
Paginanummer
142

Doelstelling

We maken ons zorgen over de lage spaarrente. Spaargeld staat bijna stil. Daarom brengt ABN AMRO alternatieven onder de aandacht om méér uit je spaargeld te halen: beleggen, aflossen, pensioen opbouwen of schenken. Doel: activeren te ontdekken hoe je meer uit je spaargeld haalt en te kiezen voor begeleid beleggen, fiscaal sparen, pensioengesprek of aflossen hypotheek. Daarnaast ABN AMRO positioneren als dé bank voor mensen die iets willen in het leven en zelf in charge willen zijn over hun financiën.

Doelgroep

Iedereen met meer dan € 10.000,- spaargeld.

Merkomschrijving

ABN AMRO staat voor autonomie. We vinden dat mensen de regie moeten hebben over hun eigen leven, ontwikkeling en groei. ABN AMRO stelt klanten daarom in staat de beste financiële keuzes te maken. Met proposities waarmee je nog meer in charge kunt zijn over je financiën.

Concept

Iedereen wil de beste financiële keuzes maken om dromen en doelen te realiseren. Tegelijkertijd voelen we daar onzekerheid bij. Vooral nu spaargeld bijna stilstaat door de lage rente. Wat is nu slim? Gedachte: het beste spaargeld staat niet op je spaarrekening. Daarom zeggen we: 'Spaargeld verdient beter. #Spaarverslimmers.' Spaarverslimmers is de paraplunaam voor manieren om meer uit je spaargeld te halen. De benaming zegt dat iedereen op een slimme en laagdrempelige wijze met zijn spaargeld aan de slag kan. De financiële regie die je daarmee ervaart, brengen we in de campagne tot leven in persoon van de typische ABN AMRO klant, die het nét even slimmer geregeld heeft dan zijn vrienden. En met een interactieve online film waarin spaardoelen worden gevisualiseerd. Als kijker beïnvloed je de route van het spaargeld en ontdek je welk spaaralternatief het beste bij jouw persoonlijke situatie past.

Media- en middelenstrategie

In de tvc brengen we de financiële regie die je met de Spaarverslimmers ervaart tot leven. Met een tag-on activeren we zelf te ontdekken wat bij jouw spaargeld past. We prikkelen op het onderwerp sparen met radiospots die elk een andere Spaarverslimmer benoemen en de interactieve online film. In combinatie met branded content, display, social advertising en eigen middelen activeren we om zelf met de Spaarverslimmers aan de slag te gaan. De campagne realiseerde voor elk spaaralternatief een conversie boven doelstelling.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken