Social Shuffle

ZORG EN ZEKERHEID / Dawn

Bekijk deze campagne op pagina 451 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ZORG EN ZEKERHEID
Titel
Zorgverzekeringen
Bureau
Dawn
Account
Inge Ligthart
Copy
David Snellenberg
Art
Giuseppe du Crocq, Ronnie Besseling
Strateeg
Maarten Nefkens
Opdrachtgever
Majo van der Meijden
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Editor
Jurriaan van Nimwegen
Muziek
Rimer London
RTV-producer
Ynske Postma
Illustraties
Calango, Jeroen Krielaars
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ZORG EN ZEKERHEID
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Op een vernieuwende manier bijdragen aan een sociale en daardoor gezonde samenleving. Zodat we de sociale missie van het merk -het is tijd voor elkaar- bewijzen en nieuwswaardig maken. Primair doel: maatschappelijke impact. Secundair: PR en free publicity.

Doelgroep

We kiezen ervoor ons op basisscholen te richten. Waar een sociale samenleving begint, maar ook geworsteld wordt met sociale issues. Daar willen we bij helpen. Primaire doelgroep: schoolkinderen en leerkrachten. Secundair: hun ouders en omgeving.

Strategie/Concept

Naar aanleiding van recent onderzoek in schoolklassen, gaan we een samenwerking aan met Radboud Universiteit. We ontwikkelen een methode en online tool: de Social Shuffle. De tool helpt klassen om kinderen vaker van plek te verwisselen, op een leuke en slimme manier, waardoor de relaties tussen leerlingen verbeteren.

Media- en middelenstrategie

We verspreiden de tool rechtstreeks naar basisscholen en benutten daarnaast PR en free publicity. Zodat o.a. het Nederlandse en Belgische jeugdjournaal er aandacht aan besteden.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen