SOCIAL BUSINESS ETIQUETTE

SOCIAL BUSINESS ETIQUETTE

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
IBM Nederland B.V.
Bureau
Ogilvy Amsterdam B.V.
Jaar
2009
Paginanummer
50

Doelstelling

Awareness voor Social Software + Genereren van 380 leads

Doelgroep

Managers in het MKB

Concept

Sociale middelen en media spelen een steeds grotere rol, zowel privé als zakelijk. IBM biedt bedrijven social software om beter online samen te werken. En net als in de fysieke wereld, zijn hier goede manieren essentieel voor succes. Maar hoe gedraag je je in deze virtuele wereld? We ontwikkelden de Social Business Etiquette gids voor de zakelijke markt. Vol tips en adviezen over omgangsvormen via sociale media.

Media- en middelenstrategie

E-mail en banners triggerden de doelgroep een gratis exemplaar te bestellen voor zichzelf of een relatie. Hiervoor was er de eerste online signeersessie, in dé online boekwinkel voor managers: managementboek.nl. De bezoeker kon een boodschap invoeren die de auteur direct in het boek schreef. Waarna het boek met deze persoonlijke boodschap werd verstuurd. Een speciale etiquette masterclass zorgde voor veel free publicity. Naar aanleiding hiervan werd IBM uitgenodigd voor een interview op BNR radio.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken