SNS Hypotheek Looptijdservice

SNS Hypotheek Looptijdservice

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
SNS
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2015
Paginanummer
190

Doelstelling

SNS vindt dat bankieren normaler kan en moet. Eenvoudiger, persoonlijker en meer vanuit het belang van klanten. Daarom doorbreekt SNS bankgewoonten met verrassend normale dienstverlening en bankproducten, zoals rente op de betaalrekening. Om SNS als complete retailbank op de kaart te zetten, wil SNS haar merkbelofte 'Heel Normaal' nu ook voor hypotheken bewijzen. Zo bouwt SNS aan vertrouwen. Bij eigen klanten, maar ook bij klanten van de drie grootbanken. Met als doel een stijging in merkoverweging en een forse instroom van nieuwe hypotheekklanten.

Doelgroep

De gewone Nederlander met een hypotheek, die sinds het afsluiten daarvan vrijwel niets meer gehoord heeft van zijn bank. En die er dus niet van op de hoogte is dat zijn hypotheekrente mogelijk tussentijds omlaag kan.

Concept

'Heel Normaal' is de basis voor alles wat SNS doet en zegt. Dus ook voor hypotheken. Want het is toch niet normaal dat je na het afsluiten van je hypotheek, een van je grootste financiële verplichtingen, bijna niets meer hoort van je bank? Ook niet als je mogelijk kunt besparen? Daarom introduceert SNS de Hypotheek Looptijdservice, een verrassend normale dienst: SNS informeert klanten elk jaar over mogelijkheden om de hypotheekrente tijdens de rentevaste periode te verlagen. Om de boodschap goed te laten landen, is een duidelijke campagneopbouw essentieel. SNS schudt Nederlanders wakker: ze betalen mogelijk te veel hypotheekrente. Alle uitingen worden opgehangen aan de gedachte dat banken je dit weleens eerder hadden mogen vertellen. Vervolgens pakt de bank door met de oplossing, want SNS informeert je wél elk jaar. SNS communiceert helder, eenvoudig en in gewonemensentaal, waarbij Bennie Jolink de stem van de gewone Nederlander vertolkt. Deze campagne krijgt een vervolg in het eerste kwartaal van 2016. De nadruk ligt dan op hoe je hypotheek beter kan.

Media- en middelenstrategie

SNS schudt Nederlanders wakker met een stevig pr-offensief. In een ANP-video maakt de bank onderzoeksgegevens en de daarop gebaseerde propositie bekend. SNS ondersteunt de gretig in de pers opgepakte boodschap met een prikkelende abri en een homepagetake-over op nu.nl voor de juiste impact. Vanaf de tweede campagneweek start een radiocommercial, een zeer effectief middel om de doelgroep te bereiken, over de SNS Hypotheek Looptijdservice. SNS kiest ook voor branded content in het populaire ochtendprogramma Evers Staat Op. Hierin daagt Edwin Evers luisteraars uit om tips te delen die ze je weleens eerder hadden mogen vertellen. De link naar de SNS Hypotheek Looptijdservice is hierbij heel logisch te leggen. Deze activatie wordt doorgetrokken op de Facebook-pagina van SNS. Online en in de SNS Winkels gebruiken we de USP's van de SNS Hypotheek Looptijdservice om consumenten te prikkelen om een afspraak te maken met een SNS Hypotheekadviseur. Het wakker schudden werkt: Kassa, Radar en zelfs de Tweede Kamer besteden aandacht aan de boodschap van SNS. En de consument komt in actie, met als resultaat een recordaantal afspraken met een adviseur!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken