Snapchat Super Super Super Selfie

Snapchat Super Super Super Selfie

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TELE2
Bureau
INDIE Amsterdam & CODE D'AZUR
Jaar
2017
Paginanummer
124

Winnaar 2017

Doelstelling

Snapchat is hét kanaal om selfies te maken. Tele2 wil dit gedrag uitvergroten en uitbundig vieren, om heel Nederland te laten zien dat je met Unlimited Data van Tele2 écht unlimited selfies kunt snappen.

Doelgroep

De nieuwe Snapchat-generatie, die met haar ogen vastgeplakt zit aan de telefoon. Maar we zouden Tele2 niet zijn als we niet heel Nederland bij dit feestje willen betrekken.

Merkomschrijving

Tele2 is de Fun Rebel van de Nederlandse telecom. En wil dat iedereen zorgeloos het internet helemaal leeg kan trekken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Concept

Iedereen vindt het leuk om een selfie te delen en helemáál deze doelgroep. Maar het maken van de perfecte selfie kost veel tijd - gemiddeld 15 minuten wijst onderzoek uit. En in totaal wordt er 5 uur(!) per week aan besteed. Als het maken van de perfectie selfie een eerste levensbehoefte is van deze doelgroep, waarom helpen we ze dan niet? Daarom komen Tele2 en selfiekoningin Roxeanne Hazes met de ultieme selfie-lens voor Snapchat: de Super Super Super Selfie. Met deze lens krijg je direct betere lippen dan Kim Kardashian, mooiere puppy eyes dan Ariana Grande, en voller haar dan Selena Gomez. Hierdoor hoef je nooit meer te twijfelen of jouw selfie mooi genoeg is om te delen, want je staat er altijd in één keer perfect op. In de Super Super Super Selfie-videoclip zien we Roxeanne zingen over haar super super super leven dankzij haar nieuwe gezicht.

Media- en middelenstrategie

Een volledig geïntegreerde campagne met de Snapchat-lens in het hart van alle media en middelen. De avond vóór de lancering presenteerde Roxeanne haar videoclip en de Tele2 Super Super Super Selfie-lens. Talkshows en social raakten niet uitgepraat over Roxeanne haar 'nieuwe gezicht'. De lens was 24 uur beschikbaar op Snapchat en kon daarna via een Snapcode worden geünlockt. Van Snapchat tot videocontent, koffiebekers tot bierviltjes, abri's tot trams en social media tot radio (ja, zelfs radio). We konden heel Nederland bereiken met de unlock-code en boodschap: Unlimited selfies snappen met Unlimited Data van Tele2. Wereldwijd zijn we daarmee het eerste merk dat een Snapchat-lens ook buiten het Snapchat-platform als hero van de campagne heeft gemaakt. En hoe. We hebben de Snapchat-generatie in het hart geraakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken