Smoorverliefd

Smoorverliefd

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
INTERPOLIS
Bureau
Wefilm
Jaar
2020
Paginanummer
212

Winnaar 2020

Doelstelling

Zorg ervoor dat het onderwerp 'geen telefoon op de fiets' top of mind onder jongeren (14-17) wordt door een bereik van minimaal 500.000 te realiseren en zorg voor 10.000 downloads van de app in de campagneperiode.

Bereik de ouders van jongeren via earned aandacht in mainstream media met earned aandacht in 1 TV uitzending, 1 nationale radio, 1 nationale krant en 1 online titel.

Doelgroep

Jongeren, 14-17 jarigen. Ouders van deze jongeren.

Merkomschrijving

Interpolis is een verzekeraar die zich al jaren inzet om het verkeer in Nederland veiliger te maken en verkeersongevallen te voorkomen.

Concept

Om tieners én hun ouders te bereiken, ontwikkelden we een emotioneel verhaal dat herkenbaar is voor beiden en waar de mobiele telefoon een natuurlijke rol heeft: de spanning van een eerste liefde. Maar in dit geval met een onverwacht en schokkend einde, gebaseerd op de echte verhalen van Nederlandse jongeren. Het verhaal wordt verteld vanuit de meest populaire jongerencultuur van dit moment: Nederlandse Hip Hop. Op basis van die echte verhalen maken we met rapper Snelle een track, videoclip en korte documentaire.

Media- en middelenstrategie

Centraal staat de samenwerking met Snelle.

De campagne heeft 3 fases:

In een teasefase wekken we nieuwsgierigheid. Snelle start met een social oproep voor echte verhalen van fietsongelukken door een mobieltje. Dit vormt de inspiratie voor de track en videoclip, die we meteen vastleggen voor de korte docu. Tot slot teased Snelle via zijn socials dat er iets heel bijzonders aan komt.

In de awareness fase willen we het onderwerp de tijd geven om talk of the town te worden. De track komt op Spotify en radio. De videoclip wordt verspreid via socials van Snelle met een verwijzing naar de Interpolis app en korte docu. De korte documentaire wordt via de socials van Interpolis verspreid. We organiseren een persevent en in de avond is Lars te gast bij Op1.

In de activatiefase leggen we de nadruk op het downloaden van de app als handige tool om mobielvrij te fietsen. Via de socials van Snelle en Interpolis promoten we de app met een winactie: een schooloptreden van Snelle op Valentijnsdag.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken