Smiths Bugles: Hoe vul jij ze & Vul ze eens met

Smiths Bugles: Hoe vul jij ze & Vul ze eens met

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Pepsico
Bureau
DDB en Red Urban
Jaar
2012
Paginanummer
342

Doelstelling

Mensen vaker Smiths Bugles laten kopen. Om dat te bereiken zetten we een uniek kenmerk van Bugles in: Bugles zijn de enige zoutjes die je kan vullen!

Doelgroep

Iedereen die Bugles koopt of wel eens gekocht heeft.

Concept

Op basis van het inzicht dat 43% van de mensen die Bugles eten ze wel eens vult, is een activatiecampagne ontwikkeld. Vullen maakt het moment met elkaar net wat specialer en biedt variatie, een belangrijke driver voor de categorie. Uitgangspunt was het inspireren van mensen door letterlijk te laten zien dat je Bugles op vele manieren kan vullen! Mensen zijn daarbij zowel inspirator (geven van tips) als geïnspireerde (het krijgen van tips). Tijdens fase 1 van de campagne vroegen we mensen om anderen te inspireren met hun vultips. We stelden ze de vraag: Hoe vul jij ze? Uit de ingezonden vultips zijn de beste geselecteerd. Consumenten bepaalden vervolgens door te stemmen de winnende vultip. De beste vultips uit fase 1 werden gebruikt in de communicatie in fase 2. Hiermee inspireerden we mensen die Bugles al wel eens vullen om dit vaker of op een andere manier te doen en mensen die hun Bugles niet vullen (57% van de Bugles-eters) om dit te proberen. Deze inspiratie leidde uiteindelijk tot vaker vullen en kopen van Bugles (ix 109 op base sales).

Media- en middelenstrategie

In fase 1 is de activatie aangejaagd met een tv-commercial, radiocommercial, online bannering, POS-materiaal en aanwezigheid op Libelle Zomerweken. Verder werd de consument geïnspireerd met behulp van pr, blogs en branded content tijdens Koffietijd. Om het voor mensen zo eenvoudig mogelijk te maken om hun vultip in te sturen hebben we gebruikgemaakt van een multichannel-strategie. Mensen konden op de Smiths website, via Facebook, tablet en smartphone hun vultips insturen. Voor het inspireren van de doelgroep maakten we bij fase 2 gebruik van banner on pack met top 10 vultips, tv-commercial, print, website en POS-materiaal. Bovendien lieten we mensen daadwerkelijk proeven op een stand op de Margriet Winter Fair en instore demo's.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken