Smartpakkers

Smartpakkers

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TELFORT
Bureau
N=5
Jaar
2013
Paginanummer
162

Winnaar 2013

Doelstelling

De nieuwe propositie 'de op-een-na-laatste modellen smartphones, extra voordelig' bekend maken, de merkvoorkeur voor Telfort uitbouwen en de verkoop laten stijgen.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen die vallen onder de majority. Mensen die niet vooroplopen als het gaat om telecom, maar wel graag meedoen in de wereld van vandaag. Prijs is een belangrijk keuzecriterium, maar ze weten ook dat goedkoop vaak duurkoop is.

Concept

Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn. Dat is de merkbelofte van Telfort en de kern van het campagneconcept met ex-miljonair Hans van de Berg. De nieuwe propositie is de perfecte bewijsvoering van deze belofte. Door oudere modellen supervoordelig aan te bieden, worden smartphones ook bereikbaar voor mensen met een kleiner budget. We bedachten de naam Smartpakkers om te benadrukken dat het slim is om voor een ouder model te kiezen. In de bijbehorende campagne laten we de emotionele betekenis en relevantie voor de klant zien. Hans gaat weer aan het werk en ziet dat al zijn nieuwe collega's smartphones gebruiken. Dankzij de Smartpakkers van Telfort kan Hans ook surfen, gamen, whatsappen. Net als zijn collega's. De wereld van fastfoodrestaurants, de nieuwe werkomgeving van Hans, leent zich uitstekend voor doorvertalingen. Van winkelvloer tot social media.

Media- en middelenstrategie

De middelenstrategie volgt het model: touch-tell-sell. Touch: de kernbelofte van Telfort emotioneren, doen we op tv. Zo geven we het merk grote zichtbaarheid. Onderzoek leert dat de effecten van alle overige middelen worden versterkt door positieve effecten van tv-commercials. Met de inzet van out-of-home, social media, pre-rolls en online mastheads op veel bezochte sites versterken we touch. Tell: we informeren de doelgroep over de proposities met advertenties, folders en de website. Sell: radio, banners, im's, huis-aan-huis, en winkels zetten we actiematig in, met een concreet aanbod van Smartpakkers. Zo ontstaat een mooi coherent geheel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken