#Slimbankieren

#Slimbankieren

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5 / N=Content
Jaar
2019

Doelstelling

Groei van de bekendheid van de digitale tools van ABN AMRO.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die op vakantie gaat (in binnen- of buitenland).

Strategie/Concept

We willen de technologie van de bank, zoals Tikkie, Grip, betalen met een wearable en de features van de Mobiel Bankieren-app voor het voetlicht brengen. Maar niet alleen afzonderlijk; het moet ook optellen tot het gevoel dat ABN AMRO een bank is die op het voorfront van technologische ontwikkelingen opereert. We laten alles samenkomen in #slimbankieren. Iedere app heeft weer een ander doel en voordeel: gemak, snelheid, overzicht, grip, controle. Maar het is altijd slim om ze te downloaden en te gebruiken. Dan heb je namelijk altijd de bank in je broekzak. We maakten gebruik van de zomer en de aankomende vakantie. Want dan in het bijzonder zijn alle apps en features relevant. Met live webcams observeren we Vincent met zijn gezin op vakantie en zien we hoe met #slimbankieren je financiële zaakjes regelen gemakkelijk wordt, als je maar je bank in je broekzak hebt.

Media- en middelenstrategie

We vertellen Nederland-breed hoe een bank in je broekzak alle financiële zaken makkelijk maakt wanneer je op reis bent. De TVC werd als een trein met 3 wagonnetjes ingezet in 1 reclameblok. Een opvallende en effectieve manier om zowel de afzonderlijke apps als de features te vertellen en het tegelijkertijd met elkaar te verbinden en op te laten tellen. Om de jongere doelgroep te bereiken werd het concept voor social vertaald naar een Instagram-format met de titel 'Lost in Transaction'; een roadtrip waarin 2 teams van influencers met enkel een telefoon en bankpas op zak de strijd met elkaar aangingen. Het doel: zo snel mogelijk met een zo groot mogelijk geldbedrag aankomen in de Sloveense plaats Piran door gebruik te maken van de Mobiel Bankieren-app, Tikkie en betalen met een wearable.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken