Slim met Energie

Oxxio / Red Cell Not Just Film

Bekijk deze campagne op pagina 346 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Oxxio
Titel
Groene stroom en gas
Bureau
Red Cell Not Just Film
Account
Bas Nuissl, Jacqueline Loomans, Lonneke Grotenhuis
Copy
Paul Sijtsma (Copywriter), Alwine de Jong (Creatief Directeur)
Art
Raymond Oostveen (Art director), Bas Coolwijk (Creatief Directeur)
Strateeg
Marcel Grol
Opdrachtgever
Age Siebbeles, Frank Schmid, Joos Luteijn
Film/Productiemaatschappij
Red Cell Not Just Film
Editor
Postoffice
Muziek
Ramon Tiernagan
RTV-producer
Joost Kroon
Illustraties
Kristiaan der Nederlanden (illustrator), Firm (uitwerking drukwerk) , Tam Tam (uitwerking online)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Oxxio
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Red Cell Not Just Film
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Mensen overtuigen dat overschakelen op Oxxio goed is voor de portemonnee en dat Oxxio staat voor duurzaam gebruik van energie.

Doelgroep

Alle huishoudens van Nederland.

Strategie/Concept

Zet Oxxio neer als een commercieel bedrijf dat zich ten doel heeft gesteld de energiekosten voor haar klanten zo laag mogelijk te houden. Doe dit vanuit het besef dat het aantal elektrische apparaten in ons huis en het gebruik daar van de komende jaren zal toenemen. Vanuit het merkidee ‘Slim met energie’ biedt Oxxio naast aantrekkelijke tarieven ook slimme producten en praktische oplossingen dichtbij huis. Hiermee kan de Oxxio klant zelf zijn energiegebruik beheersen. De geïntegreerde communicatie draagt in belangrijke mate bij aan de invulling van de vier kernwaarden: duurzaam, innovatief, goedkoop en betrouwbaar. Inmiddels zijn al 1 miljoen gebruikers overgestapt naar Oxxio.

Media- en middelenstrategie

Oxxio is op een breed terrein actief. TV, radio, print, internet (website, e-mailings), PR-momenten, brochures, verpakking. Elk middel vervult zijn eigen rol in relatie tot de andere communicatiedragers t.b.v. creëren naam- en productbekendheid en/of genereren verkopen. Elke boodschap vindt zijn oorsprong in het overkoepelende gemeenschappelijke standpunt ‘Slim met energie’ en kent dezelfde tone-of-voice.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen