SJOPZE.NL

TNT Post / MediaPartners Group

Bekijk deze campagne op pagina 364 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
TNT Post
Titel
Webportal
Bureau
MediaPartners Group
Account
Isabelle Seelen
Art
Jan-Tiedo Huese
Strateeg
Martin van Velzen
Opdrachtgever
GUIDO DE WIT, WILLEM KOCH, RENEE SUZANNE KOOPMANS
In samenwerking met
BR-ND, Cendris Online, Zenith Optimedia, JWT-Artists
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TNT Post
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MediaPartners Group
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Naamsbekendheid van 50% opbouwen van de nieuwe webportal SJOPZE.NL. Daarnaast het verkrijgen van 300.000 nieuwsbrief abonnees en 1,5 miljoen bezoekers naar de webportal SJOPZE.NL.

Doelgroep

Ervaren e-shoppers in de leeftijd van 2550 jaar. Middel tot hoger opgeleid met 1,5 tot 2x modaal inkomen. 70% Vrouw en 30% man. Veelal gezinnen met kinderen.

Strategie/Concept

Wanneer je weet welk product je online wilt kopen, is het eenvoudig dit product op het web te vinden. Wanneer je echter nog niet exact weet wat je online wilt kopen en je je op het web wilt laten inspireren moet je van de ene webwinkel naar de andere surfen wat uitermate lastig en tijdrovend is. SJOPZE.NL is een webportal van TNT Post waarop een overzicht wordt geboden van de meest inspirerende producten van bekende en nog onbekende webwinkels. Om de producten op de webportal SJOPZE.NL inspirerend te houden worden ze elke 2 weken vervangen door een compleet nieuw assortiment.

Media- en middelenstrategie

Speciaal voor de snelle opbouw van de naamsbekendheid en het creëren van websitebezoek en -omzet is een traditioneel medium ingezet. De speciaal hiervoor ontwikkelde eigen huis-aan-huis SJOPZE.NL. De uitgave is in een oplage van 1,5 miljoen huishoudens elke 2 weken verspreid. Daarnaast is ook gebruik gemaakt van TV billboarding (dit programma werd mede mogelijk gemaakt door), advertorials in dagbladen en magazines, online advertorials, nieuwsbrieven, actiemails, bannering, homepage take overs met o.a. skyboxen en tickertapes. Tensotte zijn ook PR en TNT Post middelen zoals de landelijke uitgave Er is Post en tntpost.nl ingezet.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen