Bekijk deze campagne op pagina 138 van het SAN Jaarboek 2017.
Zorg en Zekerheid wil met bijzondere gezondheidsinitiatieven voor uiteenlopende groepen in de samenleving naamsbekendheid en voorkeur opbouwen. Dit jaar wilden we iets relevants en unieks doen ter gezondheidsbevordering van jonge werkenden.
Millennials, oftewel mensen tussen ongeveer 20 en 35 jaar oud, met een regionale focus.
In de huidige samenleving nemen stressgerelateerde gezondheidsproblemen toe. Met name in de leeftijdsgroep 20-30. Alle schermen die voortdurend onze aandacht opeisen bieden absoluut geen hulp. Lezen echter wel. Volgens onderzoek kan slechts zes minuten fictie lezen je stressniveau al met 68% verlagen. Daarom ontwikkelden we Six Minute Stories, om het hoofd van een gestreste generatie leeg te maken. Een serie kleine boekjes die, de naam verraadt het al, zes minuten duren om te lezen. Geschreven door jonge populaire Nederlandse schrijvers en uitgegeven door Zorg en Zekerheid. Elk boekje is net zo groot als je smartphone, en daarmee een kleine stap van telefoon naar boekje.
Wat Six Minute Stories uniek maakt is dat het idee tegelijkertijd het medium is. Het is een uitgeverslabel dat op lange termijn ingezet kan worden om content te creëren en PR te genereren. Bedoeld om een jonge doelgroep te bereiken en hun geestelijke gezondheid te bevorderen. In 2017 werd 8 weken lang, elke week een nieuw verhaal uitgebracht en in diverse steden verspreid, binnen het werkgebied van Zorg en Zekerheid. Als lancering was er het 'Boekjesbal' waar de schrijvers hun eigen verhalen voordroegen. Ook waren de verhalen te lezen op abri's rondom stations. Via gesponsorde social video's vertelden we waar en wanneer je de boekjes kon vinden. De boekjes riepen mensen op om deze door te geven en dit te delen via #sixminutestories.