Six Minute Stories

ZORG EN ZEKERHEID / Dawn

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 138 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ZORG EN ZEKERHEID
Bureau
Dawn
Account
Sarah van der Steege
Copy
Mees Ubachs
Art
Sharon de Graaf, Ward Graumans
Strateeg
Maarten Nefkens
Opdrachtgever
Majo van der Meijden
Film/Productiemaatschappij
Ambassadors
Editor
Ambassadors
Muziek
Rimer London
RTV-producer
Ynske Postma
Illustraties
Sue Doeksen
In samenwerking met
Hagens PR
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ZORG EN ZEKERHEID
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Zorg en Zekerheid wil met bijzondere gezondheidsinitiatieven voor uiteenlopende groepen in de samenleving naamsbekendheid en voorkeur opbouwen. Dit jaar wilden we iets relevants en unieks doen ter gezondheidsbevordering van jonge werkenden.

Doelgroep

Millennials, oftewel mensen tussen ongeveer 20 en 35 jaar oud, met een regionale focus.

Strategie/Concept

In de huidige samenleving nemen stressgerelateerde gezondheidsproblemen toe. Met name in de leeftijdsgroep 20-30. Alle schermen die voortdurend onze aandacht opeisen bieden absoluut geen hulp. Lezen echter wel. Volgens onderzoek kan slechts zes minuten fictie lezen je stressniveau al met 68% verlagen. Daarom ontwikkelden we Six Minute Stories, om het hoofd van een gestreste generatie leeg te maken. Een serie kleine boekjes die, de naam verraadt het al, zes minuten duren om te lezen. Geschreven door jonge populaire Nederlandse schrijvers en uitgegeven door Zorg en Zekerheid. Elk boekje is net zo groot als je smartphone, en daarmee een kleine stap van telefoon naar boekje.

Media- en middelenstrategie

Wat Six Minute Stories uniek maakt is dat het idee tegelijkertijd het medium is. Het is een uitgeverslabel dat op lange termijn ingezet kan worden om content te creëren en PR te genereren. Bedoeld om een jonge doelgroep te bereiken en hun geestelijke gezondheid te bevorderen. In 2017 werd 8 weken lang, elke week een nieuw verhaal uitgebracht en in diverse steden verspreid, binnen het werkgebied van Zorg en Zekerheid. Als lancering was er het 'Boekjesbal' waar de schrijvers hun eigen verhalen voordroegen. Ook waren de verhalen te lezen op abri's rondom stations. Via gesponsorde social video's vertelden we waar en wanneer je de boekjes kon vinden. De boekjes riepen mensen op om deze door te geven en dit te delen via #sixminutestories.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen