Om het gesprek bij ouders te stimuleren, is gebruik gemaakt van verschillende middelen.
In de TV commercial wordt verwezen naar de bizarre, vaak harde, zakelijke wereld van internetporno. De kijker zit zonder omhaal opeens naar een filmpje te kijken waarin porno een rol speelt. Net zoals dit bij kinderen gebeurt, die argeloos op internet spelletjes spelen.
In een speciaal gemaakt nep-pornofilmpje, die op echte pornosites is geplaatst en door argeloze pornokijkers werd bekeken, richten de acteurs zich middenin een scène onverwacht tot de nietsvermoedende kijker: 'Je kind zou dit ook kunnen zien. En het verwarren met realiteit. Praat daarom met je kind over seks, voordat wij het doen'.
Dit is ook in radio uitgewerkt, waar een zoon tegen zijn vader spreekt.
Daarnaast is in Playboy een inhaker geplaats waarbij een sexy lerares je uitnodigt om met kinderen over porno te praten.
Speciaal voor journalisten is een video gemaakt, waarin te zien is hoe gemakkelijk kinderen porno kunnen tegenkomen op internet. Een begeleidende infographic visualiseerde de schokkende cijfers over de kijkcijfers van jongeren.