SIRE CAMPAGNE ONBEWUST ASOCIAAL

SIRE CAMPAGNE ONBEWUST ASOCIAAL

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2009
Paginanummer
448

Winnaar 2009

Doelstelling

Mensen bewust maken van het feit dat zij zelf ook wel eens asociaal zijn.

Doelgroep

Iedereen in Nederland: uit onderzoek blijkt dat 95% zich ergert aan asociaal gedrag van anderen, maar er niet bewust van is er zelf aan mee te doen.

Concept

We bellen bij de kassa, gooien troep op straat, blijven stoïcijns zitten in de tram en als iemand ons erop aanspreekt, dan zijn we in gesprek. Zonder dat we het doorhebben, worden we steeds asocialer. We confronteren daarom Nederlanders met hun gedrag, door hen een spiegel voor te houden en introduceren een controversiële term die tot nadenken aanzet: onbewust asociaal.

Media- en middelenstrategie

Essentieel in deze campagne is de rol van de website, die schokkende resultaten weergeeft van onbewust asociaal gedrag. Op een speelse manier kom je erachter hoe asociaal jijzelf bent en wat dat voor consequenties heeft. ‘On the spot’ media zorgen voor een vergrote confrontatie met de boodschap. Resultaten geven weer dat deze campagne 60% van de Nederlanders meer bewust heeft gemaakt van hun gedrag.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken