Sintersizer

HEMA / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 448 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Robin Verhoek, Francis Oud
Copy
René Verbong
Art
John de Vries
Strateeg
Joram Helmer, Karlijn Marchildon
Opdrachtgever
Miranda Schreuder, Desiree Vernie, Leontine Denisse, Sara Mok, Pauline Marres, Marry Jansen
Film/Productiemaatschappij
Halal Amsterdam
Editor
The Compound
Muziek
Crouwel Interactive
RTV-producer
Judith Kampman, Kim Wolffensperger
Fotografie
Barry Hullegie
In samenwerking met
Circus Family, Jelier&Schaaf, MediaMonks, HALAL Amsterdam, GuiltyPeople, Merktroubadour, Bureau Jez, Initiative Media, Cameraad Media, Social Influencers, Go Spooky, Crouwel Interactive, The Compound
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

In Nederland wordt het sinterklaasfeest de afgelopen jaren overschaduwd door het maatschappelijke debat over de rol van Zwarte Piet. Of je als retailer nu afscheid neemt van Zwarte Piet of niet, je kunt het niet voor iedereen goed doen. Communicatie over Sinterklaas polariseert in Nederland, het zet mensen tegenover elkaar. Maar HEMA is een merk voor iedereen. De uitdaging van de sintcampagne is om van Sinterklaas weer een kinderfeest te maken.

Doelgroep

Kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar.

Strategie/Concept

HEMA is voor iedereen. HEMA is een verbindend merk en kan juist die rol pakken tijdens Sinterklaas. Het is namelijk een kinderfeest! Een feest waar we samen sinterklaasliedjes zingen. En muziek verbindt. HEMA laat kinderen eigen sinterklaasliedjes maken met de Sintersizer. Een machine en app gemaakt van typische HEMA producten, speelgoed en het sint-assortiment. Grote pepernootknoppen spelen sintsamples, houten puzzels maken originele beats en de houten hamerbank is een sequencer. Je kunt je eigen videoclip opnemen van je eigen sinterklaaslied. Iedereen kan muziek maken met de Sintersizer. Zo maken we van Sinterklaas weer een echt kinderfeest!

Media- en middelenstrategie

Van de muziekmachine Sintersizer is een mobiele app gemaakt, een medium dat het beste past bij de jonge doelgroep. Met de app kun je een videoclip maken die je in kunt zenden voor de wedstrijd. Er zijn vijf winnaars die een masterclass krijgen van Tim Douwsma tijdens het sinterklaasconcert in de HEMA op de Nieuwendijk in Amsterdam. Ze mogen met hun eigen sinterklaaslied optreden voor familie, vriendjes en vriendinnetjes. De campagne bestaat uit een pre-roll, een online film, TVC, een mobiele app en een social media-campagne met influencers Nanne Meijer, Beautynezz en zanger Tim Douwsma. Daarnaast vinden er muzikale workshops plaats bij HEMA winkels in Rotterdam, Nijmegen en Houten met influencer Nanne Meijer.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen