Simyo Consumentenbond

SIMYO / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 122 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SIMYO
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story
Copy
Merlijn van Vliet, Yavez S.A Anthonio
Art
Wouter Vanhaeren, Robbert Maruanaija
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Mischa Oudolf, Selma Hof, Jeroen Oosterbaan Martinius, Alex Reijgersberg, Wiely de Woo
Film/Productiemaatschappij
Since '88
Muziek
Loudness
RTV-producer
Daan Dagevos, Merel Mok
Illustraties
John Beckers
In samenwerking met
Since '88, Mindshare, WeLikeMilk, Digined, Loudness, John Beckers
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIMYO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

De klantvriendelijkheid van Simyo staat model voor de continu hoge kwaliteit van de dienstverlening van Simyo onder Sim Only-providers. De opdracht was dan ook: maak gebruik van de verkiezing door de Consumentenbond (zesde keer op rij uitgeroepen tot de beste overall provider) om meer bekendheid en vertrouwen te genereren onder potentiële Sim Only-klanten.

Doelgroep

Simyo richt zich op de kritische consument die bewust met z'n budget omgaat, ondanks dat hij voldoende te besteden heeft. Hij informeert zich graag grondig om tot de beste aankoop (prijs/kwaliteit/service) te komen. Simyo noemt hem de 'Telecomslimmerik'.

Strategie/Concept

Voor de zesde keer de beste mobiele provider van Nederland worden, dat gebeurt niet zomaar. Dat is iets waar de medewerkers van Simyo, dag in dag uit, keihard voor werken. Met hun betrokken en persoonlijke manier van omgaan met klanten vormen zij hét onderscheidend vermogen van Simyo. Daarom gaven we hun de hoofdrol in deze campagne. In de stijl van de bekende film Rocky uit de jaren zeventig volgden we verschillende Simyo-medewerkers tijdens hun intensieve training om de allerbeste te blijven voor hun klanten.

Media- en middelenstrategie

Simyo heeft een zeer beperkt (media)budget ten opzichte van de concurrentie. We focusten daarom voor het brede publiek op online video en display, aangevuld met radio. Het bereik van huidige klanten werd opgebouwd door middel van owned media, zoals de eigen website, de 'mijn'-omgeving, het Simyo-blog, de social kanalen en het forum.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen