Silver Line Society

Silver Line Society

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Microsoft
Bureau
INDIE
Jaar
2010
Paginanummer
88

Nominatie 2010

Doelstelling

Vergroten van het samenwerkend vermogen tussen collega's op een natuurlijke en vooral leuke manier. Daarbij is het belangrijk dat collega's hun social media vaardigheden vergroten en experimenteren met de nieuwste technologieën van Microsoft.

Doelgroep

circa 1000 Microsoft collega's in Nederland.

Concept

We ontwikkelden een Alternate Reality Game: een interactief verhaal dat zich afspeelt online en in 'real life'. Het verhaal was dat we voor een zogenaamd geheim project op zoek waren naar beta testers voor de nieuwste technologie. Alle collega's die zich aanmeldden, ontvingen elke week nieuwe 'challenges' waarbij de oplossing werd beloond met een volgende stap in het spel.

Media- en middelenstrategie

Een ARG is al een middel op zich, maar strekt zich uit over diverse media. De belangrijkste in deze ARG was de inzet van social media: LinkedIn en Facebook. Dit werd gestimuleerd omdat je een 'challenge' nooit alleen kon oplossen, maar alleen met hulp van andere collega's om het samenwerkend vermogen binnen het bedrijf te vergroten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken