Shell Le Mans Weken

Shell Nederland Verkoopmaatschappij / Proximity Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 350 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Shell Nederland Verkoopmaatschappij
Titel
Shell V-Power Diesel (en Shell V-Power)
Bureau
Proximity Amsterdam
Account
Anne de Jongh
Copy
Joost Jager
Art
Rob Mooij/ Robbie Verdoes
Strateeg
Esther de Leeuw
Opdrachtgever
Klaas Engelsma, Serge van den Berg
Film/Productiemaatschappij
Little Chicken Game Company (www.littlechicken.nl/shell)
Muziek
Sonic Picnic
RTV-producer
Carine Crielaers UbachsWisbrun/JWT
Fotografie
Annemarieke van den Broek
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Shell Nederland Verkoopmaatschappij
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Proximity Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Audi Sport, de favoriet om de 24 uur van Le Mans 2006 te winnen, meldt dat ze verschijnt met een bolide die op V-Power Diesel van Shell zal rijden. Een goede reden om de verkoop van Shell V-Power Diesel te promoten en de prestaties van V-Power Diesel te benadrukken.

Doelgroep

We richten ons op autoliefhebbers. Zij kennen de toegevoegde waarde van premiumbrandstoffen en zijn bereid meer te betalen voor een product dat tot betere prestaties leidt.

Strategie/Concept

De 24 uur van Le Mans is een uniek evenement, dat de moeite waard is zelf te ervaren. Wij bieden je aan online te racen. In de V-Power Race Game, speciaal ontwikkeld voor Shell, rijd je een parcours dat vrijwel identiek is aan het Le Manscircuit. Deze racegame onderscheidt zich van andere racegames door de realistische weergave van de bolides, in combinatie met de hoge kwaliteit gameplay zoals we die kennen van hedendaagse consolegames. Ook daag je vrienden uit om het tegen jou op te nemen. Met als doel een Audi A3 TDI te kunnen winnen. Die je overigens ook kunt winnen als je V-Power of V-Power Diesel tankt: na 3x tanken krijg je een pet, na 5x een polo shirt, en beide met wincode voor de Audi A3 TDI.

Media- en middelenstrategie

De onlineracegame en de actiesite (voor het checken van je wincode of het uitdagen van vrienden) zijn nieuw in onze middeleninzet. We voegen dit toe aan de gebruikelijke combinatie van POS-materiaal en radio. Nieuw zijn ook de outdoorprojecties waarmee we onderweg extra aandacht vragen voor de Le Mans Weken. Het Air Miles klantenbestand krijgt een promotionele e-mail waarmee men, zonder verdere inspanning, een wincode ontvangt. Met ook hier een send-a-friendmogelijkheid. Daarnaast wordt men via de radiocommercial aangespoord naar Shell te gaan voor de pet en polo.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen