Shell Eco-marathon & Het Lab

Shell Eco-marathon & Het Lab

Categorie
Excellent
Adverteerder
Shell
Bureau
BrandBase
Jaar
2012
Paginanummer
262

Doelstelling

De Shell Eco-marathon bestaat al 35 jaar als competitie en vertegenwoordigd alles waar Shell voor staat; innovatie, techniek, energiebewust en educatie. Doelstelling: Trek 20.000 bezoekers en leg een goede basis voor de toekomst van de Shell Eco-marathon als competitie en evenement. Blijf hierbij dicht bij de merkwaarden.

Doelgroep

Jonge gezinnen met kinderen, scholieren en studenten

Concept

Om de Shell Eco-marathon toegankelijk te maken voor jong en oud hebben we de competitie verweven met een evenement: Het Lab. Een complete belevingswereld in- en om Ahoy waarin de toekomst van nieuwe mobiliteit en energie centraal staat; Dansend energie opwekken op de Kinetic Dancefloor, een racebaan met zwevende autootjes d.m.v. magnetisme, films kijken over nieuwe energie in de hangmatbioscoop, ijsjes maken met stikstof, een autootje laten rijden op zoutwater en veel meer. Samen met de Shell Eco-marathon zorgde dit voor een perfect leerzaam dagje uit!

Media- en middelenstrategie

Gegeven was een uitdagend budget. Om voldoende bezoekers naar het event in Ahoy te krijgen, hebben we optimale zichtbaarheid gecreëerd in de omgeving van Ahoy: lokale TV en radio, een vlaggenparade en driehoeksborden in het straatbeeld. Daarnaast zette we ook online bannering in en communiceerde we op Shell Stations in de omgeving. Met de uitgekiende middelenmix genereerde we tevens aanzienlijk veel free publicity. Met meer dan 40.000 bezoekers is de doelstelling ruimschoots behaald.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken